آیلتس چیست و هر آنچه باید از آزمون IELTS بدانید

آیلتس چیست و هر آنچه باید از آزمون IELTS بدانید

آیلتس (به انگلیسی: IELTS مخفف International English Language Testing System) (نظام بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی) در حال حاضر یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر در مقابل تافل، آزمون آمریکایی قرار می‌گیرد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس و ساختار آن

آزمون آیلتس IELTS از ۴ بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه تشکیل شده‌ است. کل آزمون دارای دو گونه آکادمیک و عمومی است که گونه آکادمیک مشکل تر بوده و همین آزمون است که برای ورود به دانشگاه‌ها مورد نیاز می‌باشد.

IELTS یا International English Language Testing System یک امتحان زبان انگلیسی است و از اعتباری بین‌المللی برخوردار می‌باشد. آزمون آیلتس IELTS معیاری است جهت سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت نمایند. امتحان IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس IELTS از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بین‌المللی جهت سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان پیروی می‌کند و چهار توانائی Writing ،Reading ،Listening و Speaking را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بسیاری از دانشگاهها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان IELTS را به رسمیت می‌شناسند. همچنین جهت مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، داشتن مدرک IELTS الزامی است. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می‌گردد. شرکت کنندگان در امتحان IELTS به طیف وسیعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ می‌دهند. نمره هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ می‌باشد. نمره کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه می‌گردد. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر می‌شود.

آزمون آیلتس

هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان حداقل نمره‌ای را مشخص می‌کند و اکثر آنها حداقل نمره کلی ۶٫۵ را می‌خواهند بطوریکه نمره هر بخش هم از ۶ کمتر نباشد (البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد). به عنوان مثالی دیگر، برای اینکه حداکثر امتیاز زبان انگلیسی را جهت مهاجرت به کانادا کسب نمایید، باید در هر چهار قسمت امتحان IELTS حداقل نمره ۷ بگیرید.

در روز آزمون آیلتس IELTS ابتدا به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهید داد. تاریخ و ساعت برگزاری قسمت Speaking در روز امتحان به شرکت کنندگان اعلام می‌شود و معمولاً امتحان Speaking از عصر روز امتحان شروع شده و بمدت ۵ روز ادامه می‌یابد. داوطلبانی که از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند، برای امتحان Speaking در اولویت هستند و باید در هنگام ثبت نام، اسم خود را در لیستی جداگانه به ثبت برسانند. تمامی مراحل کتبی امتحان باید با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنویس یا خودکار را در هیچ مرحله‌ای از امتحان کتبی ندارند.

سازمان‌دهندگان آزمون آیلتس

آزمون آیلتس IELTS سیستم برگزاری آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی و آزمون زبان انگلیسی ثبت شده در سراسر دنیا است. آیلتس یکی از پیشگامان آزمون چهار مهارت زبان انگلیسی طی ۲۱ سال گذشته بوده است و به تنظیم استانداردهایی برای آزمون زبان انگلیسی در حال حاضر نیز ادامه می دهد. بالغ بر ۶۰۰۰ سازمان و بیش از ۱٫۵ میلیون آزمون گیرنده در سرتاسر جهان به آیلتس اعتماد دارد و ان را به عنوان شاخصی معتبر، ایمن و ارزشمند برای توانایی واقعی در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در زمینه تحصیل، مهاجرت و اعتبار حرفه ای می شناسند. آیلتس تحت تملک مشترک آزمونهای انجمن بریتانیا، IDP ، آیلتس استرالیا و esol دانشگاه کمبریج از طریق بیش از ۸۰۰ مرکز آزمون و محل برگزاری در بالغ بر ۱۳۰ کشور دنیا میباشد.

انجمن بریتانیا

انجمن بریتانیا افراد ساکن در سرتاسر جهان را به فرصتهای یادگیری و ایده های خلاقانه در انگلستان پیوند می دهد و روابطی دائمی بین انگلستان و کشورهای دیگر ایجاد می نماید. انجمن بریتانیا سازمان بین المللی انگلستان برای فرصت تحصیلی و روابط فرهنگی است و در ۱۰۷ کشور در سرتاسر دنیا دارای نمایندگی می باشد. لطفاً با آدرس ielts@britishcouncil.org برای اطلاعاتی بیشتر تماس حاصل نمایید.

IDP : آیلتس استرالیا

IDP: ایلتس استرالیا شرکت تابعه آموزش IDP ، یکی از سازمانهای آموزشی و تحصیلی پیشرو در سرتاسر جهان است که در استرالیا ، ایالات متحده و انگلستان کرسیهای تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. آموزش IDP با چهل سال تجربه در آموزش عالی بین المللی همراه است. شرکت مسئولیت محدود Pty استرالیا آیلتس شبکه ای بالغ بر ۱۰۰ مرکز آزمون آیلتس را در بیش از ۳۵ کشور مدیریت می نماید. لطفاً با آدرس elts@idp.com برای اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

آزمونهای ESOL دانشگاه کمبریج (ESOL کمبریج)

ESOL کمبریج پیشگام در ارائه آزمونهایی برای فراگیران زبان انگلیسی در دنیا می باشد. آزمونهای کمبریج از سوی بیش از ۸۵۰۰ سازمان در سرتاسر دنیا شناخته شده می باشند و از سوی بالغ بر ۳ میلیون نفر در هر سال در ۱۳۵ کشور اخذ می شوند.

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس IELTS در دو نوع Academic و General Training برگزار می‌شود. امتحان Academic مخصوص کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند در حالیکه امتحان General Training مخصوص کسانی است که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند مهاجرت کنند.

آزمون آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را می‌سنجد که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی و بالاتر در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه دهند. آزمون جنرال ترینینگ معلومات داوطلبان را در بستری علمی-اجتماعی می‌سنجد. آزمون جنرال ‌ترینینگ برای کسانی مناسب است که به‌منظور گذراندن دوره‌های کوتا‌ه ‌مدت کاری و یا دست‌ یافتن به ‌فرصت‌های شغلی یا مهاجرت قصد سفر به این کشور‌ها را دارند. در آیلتس توانایی‌های شنیدن، خواندن، نوشتن، و صحبت ‌کردن در چهار قسمت جداگانه سنجیده می‌شود. در حالیکه توانایی شنیداری و صحبت‌کردن داوطلبان امتحان آکادمیک و جنرال‌ترینیگ به‌ روش کاملاً ‌مشابه سنجیده می شود ، هر یک از این دو گروه، سوالات جداگانه‌ای در قسمت‌های خواندن و نوشتن دریافت می‌کنند. مسئولیت انتخاب نوع امتحان بر عهده متقاضی بوده و باید هنگام ثبت نام، نوع امتحان مورد نظر خود را در فرم ثبت ‌نام قید کنند. کل امتحان ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می کشد.

سه بخش اول هر امتحان در یک روز برگزار می‌شود، اما بخش مصاحبه‌ ممکن است در طول یک‌هفته بعد و یا یک هفته قبل از امتحان برگزار شود.

IELTS Skills

ساختار آزمون آیلتس

اسپیکینگ آیلتس
اسپیکینگ آیلتس
IELTS SPEAKING
Read More

شامل سه بخش:

۱. پاسخ به سوالات ممتحن درباره موضوعات آشنا مانند محل زندگی، کار، تحصیل و علایق.
۲. دریافت یک کارت با چند سوال در مورد یک موضوع، یک دقیقه فکر کردن درباره موضوع و صحبت کردن درباره آن به مدت ۲ دقیقه
۳. پاسخ دادن به سوالات بیشتر(سوالات مفهومی تر) در رابطه با موضوع بخش قبل.

اهداف

ارزیابی تلفظ، انسجام، دایره واژگان، روان و سلیس بودن گفتار، توانایی بیان و سازماندهی نظرات، توانایی تحلیل و استدلال موضوع

زمان

11 تا 14 دقیقه

لیستنینگ آیلتس
لیستنینگ آیلتس
IELTS Listening
Read More

شامل ۴ فایل صوتی و ۴۰ سوال

۱. مکالمه‌ای بین دو فرد در یک موقعیت اجتماعی روزمره
۲. یک سخنرانی در مورد مسائل روزمره مثلاً امکانات یک شهر
۳. مکالمه‌ای بین دو تا چهارنفر درمورد مسائل آموزشی
۴. یک سخنرانی آکادمیک مثلا سخنرانی در دانشگاه
5.سوالات مطرح شده از فایل صوتی می‌تواند به صورت چهار گزینه‌ای، تطبیق دادن (matching)، نام‌گذاری نقشه و نمودار،خلاصه نویسی، جواب کوتاه، پر کردن فرم، جدول، جمله و … با کلمات مناسب باشد.

اهداف

ارزیابی مهارت‌هایی ازجمله درک نکات اصلی و جزییات اطلاعات، درک نظر و افکار افراد و درک هدف صحبت‌ها

زمان

۳۰ دقیقه (به‌ علاوه ۱۰ دقیقه زمان برای انتقال پاسخ‌ها با پاسخ‌نامه)

Previous
Next
ریدینگ جنرال
ریدینگ جنرال
General Reading
Read More

نوع سوالات جنرال

شامل ۴۰ سوال

۳ متن در رابطه با مسائل روزمره برگرفته از کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها و دستورالعمل شرکت‌ها

سؤال‌های این بخش به صورت‌های زیر مطرح می‌شود:

چهارگزینه‌ای، شناسایی اطلاعات (صحیح، غلط، داده نشده است)، شناسایی دیدگاه و ادعاهای نویسنده (بله، خیر، داده نشده است)، تطبیق اطلاعات، عنوان، جزئیات، کامل کردن جمله، خلاصه نویسی، یادداشت، جدول، نام‌گذاری نمودار و پاسخ کوتاه به سؤال

اهداف

ارزیابی مهارت‌هایی ازجمله تندخوانی، تشخیص موضوع اصلی یا نظر نویسنده، درک جزییات

زمان

60 دقیقه

ریدینگ آکادمیک
ریدینگ آکادمیک
Academic Reading
Read More

نوع سوالات آکادمیک

شامل ۴۰ سوال

۳ متن طولانی در انواع مختلف (تحلیلی، توصیفی، مقایسه ای و …)

متنها برگرفته از کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مجلات)

متن‌ها نیازمند تخصص خاصی نیستند اما مناسب متقاضیان دانشگاه می‌باشند.

سؤال‌های این بخش به این صورت‌ مطرح می‌شود: چهارگزینه‌ای، شناسایی اطلاعات (صحیح، غلط، داده نشده است)، شناسایی دیدگاه و ادعاهای نویسنده (بله، خیر، داده نشده است)، تطبیق اطلاعات، عنوان، جزئیات، کامل کردن جمله، خلاصه نویسی، یادداشت، جدول، نام‌گذاری نمودار و پاسخ کوتاه به سؤال

اهداف

ارزیابی مهارت‌هایی ازجمله تندخوانی، تشخیص موضوع اصلی یا نظر نویسنده، درک جزییات

زمان

60 دقیقه

Previous
Next
رایتینگ جنرال
رایتینگ جنرال
General Writing
Read More

نوع سوالات جنرال

شامل دو تسک:

۱. نوشتن نامه‌ای رسمی، نیمه رسمی یا غیررسمی  با تعداد  حداقل ۱۵۰ کلمه

۲. نوشتن رایتینگی با تعداد حداقل ۲۵۰ کلمه

اهداف

ارزیابی مهارت‌های نامه‌نگاری و پیروی از اصول نامه‌نگاری، ارزیابی مهارت‌هایی ازجمله انسجام، نکات گرامری، انتخاب کلمات، سازمان‌دهی اطلاعات، ساختار متن و پاراگراف و …

زمان

60 دقیقه

رایتینگ آکادمیک
رایتینگ آکادمیک
Academic Writing
Read More

نوع سوالات آکادمیک

شامل دو تسک:

۱. تحلیل، توصیف یا خلاصه نویسی داده‌های یک نمودار یا جدول با تعداد حداقل ۱۵۰ کلمه

۲. نوشتن رایتینگی رسمی با تعداد حداقل ۲۵۰ کلمه

اهداف

ارزیابی تحلیل جدول یا نمودار، تشخیص اطلاعات اصلی و جزییات نمودارها، ارائه توصیف و یا تحلیل آکادمیک، و رعایت نکاتی ازجمله انسجام، نکات گرامری، انتخاب کلمات، سازمان‌دهی اطلاعات، ساختار متن و پاراگراف و …

زمان

60 دقیقه

Previous
Next

آزمون آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills

IELTS Life Skills برای متقاضیان دریافت ویزای Family Member برای انگلستان می‌باشد. پیش از ارائه آزمون لایف اسکیلز، ۷۶% از شرکت کنندگان متقاضی شرکت در آیلتس آکادمیک و ۲۴% دیگر نیز داوطلب آیلتس جنرال بودند.

هر مؤسسه شرایط پذیرش متفاوتی دارد. در بعضی موارد هم آیلتس آکادمیک و هم جنرال از متقاضی پذیرفته می‌شود. اگر مطمئن نیستید که در کدام نوع آزمون باید شرکت کنید، با مؤسسه مورد نظر تماس بگیرید و از شرایط مطلع شوید.

هر چهار مهارت زبان شنیداری، خواندن و درک مطلب، نوشتاری و گفتاری، در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک سنجیده می‌شود مگر این که به خاطر ناتوانی جسمی از یکی از مهارت‌ها، معاف شوید.

ielts life skills

مهارت‌های شنیداری و گفتاری در دو نوع آزمون جنرال و آکادمیک مشترک ولی بخش‌های خواندن (درک مطلب) و نوشتاری متفاوت است.

توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای انگلستان حتما باید مدرک آیلتس مورد تایید انگلستان یا همان UKVI را دریافت نمایید. دقت کنید که UKVI یکی از انواع آزمون آیلتس نیست و نباید آنرا با آزمون آیلتس لایف اسکیلز اشتباه گرفت. آیلتس UKVI تنها به مرکز برگزارکننده آزمون ارتباط داشته به نحوی که این مراکز باید مورد تایید دولت انگلستان باشد.

ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز

آزمون سطح A2 تنها در انگلستان برگزار می‌شود.

سطح A1 زمان: ۱۶ تا ۱۸ دقیقه

سطح B1 زمان: ۲۲ دقیقه

مهارت‌های مورد نیاز سطح A1
توصیف کردن، بیان نظر، صحبت درمورد اطلاعات شخصی، بیان موافقت و مخالفت، توضیح دادن و ذکر دلیل، پیشنهاد دادن، انتخاب کردن و تصمیم گرفتن

مهارت‌های مورد نیاز سطح B1
تمام موارد ذکر شده در مورد سطح A1 به علاوه: مقایسه کردن، برنامه ریزی کردن، متقاعد کردن، بیان تضاد، دلیل یا هدف، سوال کردن در مورد اتفاقات آینده یا گذشته، بیان امکان یا احتمال در آینده

موضوع سوالات
مسائل روزمره مانند اطلاعات و تجربیات شخصی، خانواده و دوستان، خرید کالا، کار، سلامتی، تفریح، آموزش، حمل و نقل، آب و هوا

نحوه نمره‌دهی
در این آزمون نمره عددی ارائه نمی‌شود و نتایج به دو صورت قبول و مردود اعلام می‌شود.

IELTS LISTENING

این بخش از آزمون آیلتس IELTS حدوداً ۳۰ دقیقه به‌طول می انجامد. چهل ‌سوال در چهار بخش در دفتر‌چه‌ای در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد. Listening تنها یکبار پخش‌ خواهد شد. البته به داوطلبان این فرصت داده می‌شود تا سوال‌ها را پیش از پخش مطالعه کنند و پس از پایان گرفتن هر بخش نیز داوطلبان فرصتی دارند تا جواب‌های خود را باز‌بینی نمایند. پاسخ‌ها همگی پس از شنیده‌ شدن باید در دفتر‌چه سوالات نوشته شود. با پایان گرفتن نوار به شرکت‌کنندگان ده دقیقه فرصت داده می شود تا پاسخ‌های خود را از دفتر‌چه سوالات به پاسخنامه منتقل کنند.

دو بخش اول در این قسمت به مکالماتی با بستر اجتماعی اختصاص داده شده است. معمولاً این قسمت شامل مکالمه‌ای بین دو یا چند‌نفر بوده و در انتها نیز صحبت‌های یک‌نفر پخش می‌شود. دو بخش پایانی به موقعیت‌هایی تاکید می‌کند که بیشتر جنبه دانشگاهی و تحصیلی دارند. در این بخش نیز مکالمه‌ای بین حد‌اکثر چهار‌ نفر و یک صحبت یک ‌نفره پخش‌ می‌شود. در این بخش از طیف گسترده‌ای از لهجه‌ها و گویش‌های مختلف زبان انگلیسی استفاده می‌شود.

ACADEMIC READING

برای پاسخ دادن به چهل سوال این بخش از آزمون آیلتس IELTS به داوطلبان ۶۰ دقیقه فرصت داده می‌شود. سوالات و متن‌ها در سه بخش، شامل حدود ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه، و در یک دفتر‌چه به داوطلب تحویل داده می شود. پس از سپری شدن یک ‌ساعت، این دفتر‌چه به ‌همراه پاسخنامه از داوطلب گرفته می شود. در این بخش، برخلاف قسمت اول امتحان به داوطلب فرصتی برای انتقال پاسخ‌ها به پاسخ‌نامه داده نمی‌شود.

متون به‌کار گرفته‌شده در دفتر‌چه‌ سوالات از مجله‌ها، جزوات، کتاب‌ها، و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب همه آنها خواننده غیر متخصص است. حداقل یکی از این سه بخش شامل یک نوشته استدلالی ظریف است و یک بخش نیز به محتوای غیر نوشتاری و همراه با نمودار یا شکل اختصاص دارد. در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژه‌نامه‌ای کوتاه نیز همراه متن خواهد آمد.

GENERAL TRAINING READING

تفاوت اصلی GT Reading و Academic Reading در آزمون آیلتس IELTS، محتوا و سطح پیچیدگی متون استفاده شده است. در GT Reading، بخش اول‌ بر مواجه با موقعیت ‌های اجتماعی تمرکز دارد. این بخش شامل متونی است که به مراودات اجتماعی ابتدایی و روزمره تعلق داشته و نگرشی به‌ سمت جمع ‌آوری، یافتن، و تهیه اطلاعات در آنها وجود دارد.

بیشتر توجه در بخش دوم به‌ جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی است. این بخش به متن یا متن‌هایی اختصاص داده شده که انگلیسی پیچیده‌تری در آنها استفاده به‌کار گرفته‌شده است. متن‌ نسبتاً بلندتری در بخش سوم در انتظار داوطلبان خواهد بود که از طریق آن توانایی خواندن نثر‌های بلند در شرکت‌کنندگان سنجیده می‌شود. در این بخش بیشتر خواندن نثر‌های پیچیده مد نظر است تا درک ‌مطالب استدلالی.

ACADEMIC WRITING

برای این بخش از آزمون آیلتس IELTS، یک‌ساعت زمان در نظر گرفته شده است. در طول این مدت به داوطلبان دو موضوع برای نوشتن داده خواهد شد. پیشنهاد می‌شود که شرکت‌کنندگان در امتحان بیست‌ دقیقه اول را به نوشتن سوال اول اختصاص داده و چهل دقیقه باقی‌مانده را صرف پاسخ به سوال دوم کنند. پاسخ به سوال اول لازم است حد‌اقل در ۱۵۰ کلمه نوشته شود. حداقل تعداد کلمات برای موضوع دوم ۲۵۰ کلمه است. به پاسخ‌هایی که کمتر از این‌ میزان کلمه داشته‌ باشند نمره کامل داده نخواهد شد.

در موضوع اول به داوطلب یک جدول یا نمودار داده شده و از او خواسته می شود تا اطلاعات نمایش‌داده شده در جدول را با جملات خود توضیح دهد. موضوع دوم در قالب یک سوال از داوطلب خواهد خواست تا نظر یا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند.

GENERAL TRAINING WRIITING

برای این بخش از آزمون آیلتس IELTS، یک‌ساعت زمان در نظر گرفته شده است. در طول این زمان به داوطلبان دو موضوع برای نوشتن داده خواهد شد. پیشنهاد می‌شود که شرکت‌کنندگان در امتحان بیست‌ دقیقه اول را به نوشتن سوال اول اختصاص دهند و چهل دقیقه باقی‌مانده را صرف پاسخ به سوال دوم کنند. پاسخ به سوال اول لازم است حد‌اقل در ۱۵۰ کلمه نوشته شود. حداقل تعداد کلمات برای موضوع دوم ۲۵۰ کلمه است. به پاسخ‌هایی که کمتر از این‌ میزان کلمه داشته‌ باشند نمره کامل داده نخواهد شد.

در موضوع اول از داوطلب خواسته می شود تا نامه‌ای به مخاطبی فرضی نوشته و در نامه‌اش مسئله‌ای را توضیح داده یا مشکلی را شرح دهد. موضوع دوم در قالب یک سوال از داوطلب خواهد خواست تا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند.

IELTS SPEAKING

مصاحبه داوطلبان در آزمون آیلتس IELTS بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه به‌ طول می انجامد. در طول این زمان داوطلب به سوالات مطرح شده از سوی مصاحبه‌گر پاسخ خواهد داد. این مصاحبه ضبط می‌شود.
در بخش اول مصاحبه، داوطلب به‌ سوالات عمومی و شخصی در مورد محل ‌زندگی‌، وضعیت خانوادگی، شغلی و همینطور علایقش پاسخ خواهد داد. این بخش ۴ تا ۵ دقیقه به‌طول می‌انجامد.
در بخش دوم به داوطلب موضوعی، که بر روی یک کارت نوشته شده ‌است، داده می‌شود و از وی خواسته می شود تا به مدت دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کرده و نظر و عقیده خود را اظهار کند. داوطلب می‌تواند پیش از شروع صحبت به مدت یک‌ دقیقه در مورد محور‌هایی که در مورد آنها صحبت‌خواهد کرد فکر کرده و یادداشت بردارد. پس از خاتمه دو دقیقه داوطلب به یک یا دو سوال پایانی در رابطه با موضوع پاسخ خواهد داد.
در بخش سوم داوطلب به بحثی چهار تا پنج‌دقیقه‌ای با مصاحبه‌گر وارد می شود که محور آن به‌نوعی به موضوع مورد بحث در کارت مربوط است.

نمره هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ می‌باشد. نمره کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه می‌گردد. در کارنامه آیلتس، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر می‌شود.

مراحل طراحی سوالات آزمون آیلتس

  • طراحی اولیه (ارائه سؤالات متنوع توسط متخصصان از سراسر جهان)
  • ویرایش اولیه (انتخاب یکسری از سؤالات منتخب و متناسب)
  • ویرایش اصلی (ویرایش ساختاری محتوایی و نگارش سؤالات منتخب)
  • شبیه‌سازی (اجرای آزمون در چند مرحله بر روی گروهی از داوطلبان)
  • نهایی‌سازی استانداردها (ایراد گیری و رفع اشکالات و نواقص موجود براساس اطلاعات به دست آمده از شبیه سازی)
  • ساختاربندی و اجرای نهایی (ساختار و ترکیب نهایی توسط تیم چند نفره و اجرای نهایی در سراسر مراکز جهان)

2 پاسخ

  1. کامل ترین مقاله ای که تا به حال راجعه به آزمون آیلتس خوندم. متشکرم

    1. نظر لطف شماست. متاسفانه آموزش های نادرست زیادی در مورد آزمون آیلتس وجود داره
      من تمام سعی رو کردم که همه چیز کامل و جامع باشه برای IELTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *