logo-zandi-english

نحوه جواب دادن به سوالات ریدینگ آیلتس

نحوه جواب دادن به سوالات ریدینگ آیلتس

توانایی شما در paraphrasing نقش کلیدی برای کسب نمره بالا در reading آیلتس است. پارافریز کردن به معنای گفتن چیزی، با کلمات جایگزین، در عین حفظ معنی همان عبارت است. در ادامه نحوه جواب دادن به سوالات ریدینگ آیلتس را با ذکر دو تمرین بررسی می‌کنیم.

پارافریز کردن همچنین مهارت مهمی در بخش writing است، زیرا شما باید متن سوال Task را تغییر دهید. این تکنیک، در بخش speaking بسیار مفید است و بیشتر سوالات در بخش های reading و listening به صورت پارافریز داده می‌شوند. پارافریز کردن زمانی است که متن تغییر می کند اما همان معنی حفظ می‌شود. این را می توان با مترادف و تغییر ساختار دستور زبان انجام داد.

در مهارت ریدینگ آیلتس، کلمات سوال در داخل متن منعکس می شوند، اما کلمات یکسانی داده نمی‌شود. آنها معمولاً با مترادف ترجمه می شوند. به خاطر داشته باشید که یک جمله  می تواند کلمات کاملاً متفاوتی داشته باشد اما معنی یکسانی را حفظ کند.

در واقع ، بخش reading در آیلتس مربوط به خواندن نیست بلکه مربوط به سطح دایره لغات شماست!

آیا باید تمام متن ریدینگ آیلتس را بخوانیم؟

خیر، شما نباید کل متن ریدینگ آیلتس را بخوانید، زیرا وقت کافی نخواهید داشت. شما نمی‌توانید از دیکشنری استفاده کنید، بنابراین حدس زدن مفهوم و معانی کلمات، مهارتی است که باید در آن پیشرفت کنید. time management یکی از مهارت‌هایی است که باید برای آن زمان بگذارید. اگر زمانبندی خوبی ندارید، احتمالاً بخاطر دایره لغات ضعیف است. پیشنهاد می‌کنم لغات ضروری آیلتس را در اولویت مطالعه خودتان قرار دهید، چرا که به شما درک درستی از سیستم پارافریز و معانی لغات ریدینگ می‌دهد. برای دیدن 30 درس لغات ضروری آیلتس اینجا کلیک کنید.

تمرین اول ریدینگ از کتاب کمبریج 13

بیایید اکنون نگاهی به متن ریدینگ کتاب Cambridge IELTS 13 بیندازیم و تمرین پارافریز زیر را انجام دهیم. این کتاب را می توانید از سایت زبان زندی دانلود کنید.

نحوه جواب دادن به سوالات ریدینگ آیلتس

کلمات برجسته شده با رنگ زرد در متن را با مترادف‌/پارافریزهای زیر مطابقت دهید، سپس پاسخ های خود را بررسی کنید.

  1. an indication of how wealthy an individual is
  2. a sign of
  3. which originates from
  4. stated
  5. a number of
  6. added to
  7. was believed to heal different illnesses
  8. made from
  9. participating in
  10. a sweet smell
  11. main
  12. was also said to be beneficial to well being
  13. leave a mark on
  14. especially

The bold words on the right were in the original text.

  1. an indication of how wealthy an individual is = a sign of wealth at his or her disposal
  2. a sign of = indicating
  3. which originates from = which is native to
  4. stated = mentioned
  5. a number of = several
  6. added to = mixed with
  7. was believed to heal different illnesses = was thought to cure various ailments
  8. made from = produced from
  9. participating in = attending
  10. a sweet smell = a pleasant scent
  11. main = primary
  12. was also said to be beneficial to well being = was also reported to have health benefits
  13. leave a mark on = impress
  14. especially = particularly

Here is how I have reformulated the above paragraph using these synonyms and paraphrasing.

Cinnamon is a sweet, fragrant spice made from the inner bark of trees of the genus Cinnamomum, which originates from the Indian subcontinent. It was known in biblical times and is stated in a number of books in the Bible, both as an ingredient that was added to oils for anointing peoples bodies and also as a token which was a sign of friendship among lovers and friends. In ancient Rome, mourners participating in funerals burnt cinnamon to create a sweet smell. Most often, however, the spice found its main use as an additive to food and drink. In the Middle Ages, Europeans who could afford the spice used it to flavour food, especially meat, and to leave a mark on those around them with their ability to purchase an expensive condiment from the ‘exotic’ East. At a banquet, a host would offer guests a plate with various spies piled upon it as an indication of how wealthy an individual is. Cinnamon was also said to be beneficial to well being and was believed to heal different illnesses, such as indigestion.

تمرین دوم ریدینگ

مهارت ریدینگ آیلتس

کلمات برجسته شده با رنگ زرد در متن را با مترادف‌/پارافریزهای زیر مطابقت دهید، سپس پاسخ های خود را بررسی کنید.

  1. keen to get involved in
  2. together with
  3. through
  4. amounts
  5. kept it under wraps
  6. set an excessively high cost
  7. competitors
  8. arrived at
  9. the way of living
  10. prompted them to look for
  11. this resulted in an increased need for…
  12. cartel
  13. buy their stock of

The bold words on the right were in the original text.

  1. keen to get involved in = eager to take part in
  2. together with = coupled with
  3. through = via
  4. amounts = quantities
  5. kept it under wraps = closely guarded the secret
  6. set an excessively high cost = set the price exorbitantly high
  7. competitors = rivals
  8. arrived at = reached
  9. the way of living = the lifestyle
  10. prompted a search for = spurred the search of
  11. this resulted in an increased need for… = this led to a growth in demand for…
  12. cartel = monopoly
  13. buy their stock of = purchase their supply of

Here is how I have reformulated the above paragraph using these synonyms and paraphrasing.

Toward the end of the Middle Ages, the European middle classes began to desire the way of living similar to that of the elite, including their consumption of spices. This resulted in an increased need for cinnamon and other spices. At that time, cinnamon was transported by Arab merchants, who kept the source of the spice under wraps from potential competitors. They took it from India, where it was grown, on camels through an overland route to the Mediterranean. Their journey ended when they arrived at Alexandria. European traders sailed there to buy their stock of cinnamon, then brought it back to Venice. The spice then travelled from that great trading city to markets all around Europe. Because the overland trade route allowed for only small amounts of the spice to reach Europe, and because Venice had a virtual cartel on the trade, the Venetians could set an excessively high cost. These prices, together with the increasing demand, prompted a search for new routes to Asia by Europeans keen to get involved in the spice trade.

اصلاح (reformulating) متن همانطور که در مثالهای بالا انجام شده است، روش خوبی برای تمرین پارافریز است. متن reading پیدا کنید و فقط با چند جمله شروع کنید. در حالی که همان معنی را حفظ می کنید، آنها را با کلمات خود بازنویسی کنید.

این مهارت را به طور مرتب تمرین کنید اما برای تأثیرگذاری در این زمینه باید برای توسعه واژگان خود مطالب زیادی بخوانید. توصیه من به شما بخش لغات آیلتس سایت زبان زندی است. مجموعه‌ای از 30 درس با ویدیو و تمرینات آنلاین، قدرت پارافریز شما را به شدت بالا خواهد برد.

امتیاز (نحوه جواب دادن به سوالات ریدینگ آیلتس)
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش‌های گام به گام مهارت‌های آیلتس
IELTS Writing Task 2
Speaking Full Courses
Listening Full Courses
Reading Full Courses