logo-zandi-english

آموزش سوالات Gap-fill لیسنینگ آیلتس

آموزش سوالات Gap-fill لیسنینگ آیلتس

سوالات Gap-fill (پر کردن جای خالی) به طور منظم در آزمون لیسنینگ آیلتس مطرح می‌شود. معمولاً در بخش اول و چهارم آزمون لیسنینگ، بیشتر سوالات مربوط به پر کردن جای خالی است.

این سوالات می توانند اشکال مختلف داشته باشند اما همیشه یک جای‌خالی است، که باید کلمه مورد نظر را آنجا بنویسید. به عنوان مثال، از شما خواسته می شود کلماتی را در جای‌خالی فهرستی از دستورالعمل های سفر بنویسید.

موضوعات احتمالی زیادی وجود دارد، اما تا زمانی که یک استراتژی خوب برای جواب دادن به سوالات داشته باشید، می توانید به هر سوال که به شما داده می شود پاسخ دهید. توصیه های این درس را دنبال کنید تا آمادگی خوبی پیدا کنید.

قبل از شروع Listening

1. تعداد کلمات مجاز

صورت سوال را با دقت بخوانید، و باید سریعاً تعداد کلمات مجاز برای نوشتن پاسخ را بفهمید. یک نمونه سوال در پایین آمده است که بیان می کند، شما نباید بیش از سه کلمه با یک عدد در جای‌خالی بنویسید.

Write NO MORE THAN THREE WORDS AND/OR A NUMBER for each answer.

اگر بیش از سه کلمه بنویسید، حتی اگر اطلاعاتی که ارائه می دهید صحیح باشد، پاسخ شما نادرست نمره‌دهی می‌شود. به خاطر این اشتباهات احمقانه، نمرات خود را از دست ندهید.

پاسخ سوالات Gap-fill معمولاً اطلاعات واقعی مانند نام ، مکان ، تاریخ ، زمان و شماره تلفن خواهد بود.

2. عنوان را بخوانید

همه سوالات دارای عنوان نیستند، اما در صورت وجود، پیش‌زمینه خوبی به ما می‌دهد که متن در مورد چیست. این به شما کمک می‌کند تا سوال را بفهمید و سرنخ بزرگی به شما می‌دهد، که چه نوع اطلاعاتی در جای‌خالی وجود خواهد داشت.

3. پیدا کردن کلمات کلیدی

فرض کنید می‌خواهید از یک سخنرانی یادداشت برداری کنید، چه نوع اطلاعاتی را یادداشت می‌کنید؟ و چه چیزی را نمی نویسید؟

  1. کلمات و عبارات کلیدی
  2. حداقل واژگان مورد نیاز برای درک اطلاعات

4. پاسخ ها را پیش بینی کنید

سعی کنید پیش بینی کنید که پاسخ ها چه می‌توانند باشند. این کار ذهن شما را متمرکز می‌کند که به چه نوع کلماتی گوش کنید. گاهی‌اوقات، شما می‌توانید نوع کلمه را پیش بینی کنید، مانند موارد زیر:

  1. نام خانوادگی ، نام مکان ، تاریخ ، شماره تلفن ، کد پستی ، درصد ، قیمت.
  2. نوع کلمه مورد نیاز، به عنوان مثال اسم ، صفت ، فعل.

هرگونه سرنخی که می‌توانید به دست آورید. این به شما در درک ماجرا و شناسایی اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ‌ها کمک می‌کند.

در زمان گوش دادن

1. پارافریز کلمات

در انواع سوالات لیسنینگ آیلتس، باید به لغات مترادف‌ دقت کنید. اینها کلمات دیگری هستند، برای گمراه کردن شما در نوشتن پاسخ صحیح.

2. جملات نقص

گوینده شما را با عوامل مزاحم به اشتباه می‌اندازد. جمله نقض، کلمه یا عبارتی است که اطلاعات اصلی داده شده را تغییر داده یا تصحیح می کند. بنابراین، ممکن است به شما پاسخی داده شود و سپس دوباره آن را نقض کند و سپس پاسخ دیگری بدهد. مثلاً ممکن است ساعت 9:30 وقت ملاقات بدهد، اما بعد بگوید که این ساعت پر شده است. اکنون ساعت 10:30 را پیشنهاد می‌دهد.

در اینجا چند مثال که حاوی جملات نقض هستند، آمده است. من کلمات مربوطه را برجسته (bold) کرده ام.

  • The Centre has always been famous for its theatrical productions but in recent years it has become better known for operatic performances.
  • In the original design of the building, there was a sculpture hall next to the art galleries. However, the plans were changed to include a studio for visiting performers to run workshops.
  • The first visitors were welcomed in July 1983. No, sorry. That’s when the Centre was completed. It wasn’t open to the public until September of that year.
  1. Charlton
  2. (£)115 / a–one hundred (and) fifteen
  3. cash
  4. parking
  5. music
  6. entry
  7. stage
  8. code
  9. floor/floors
  10. decoration/decorations
  1. animal/animals
  2. tool/tools
  3. shoes
  4. dog/dogs
  1. hostel
  2. Buckleigh
  3. PE9 7QT
  4. waiter
  5. politics
  6. cycling
  7. cinema
  8. disabled
  9. 4.30 (pm) / half past four
  10. 07788136711
  1. secondary
  2. flute
  3. cinema
  4. concert
  5. market
  6. Bythwaite
  7. actor
  1. 28th
  2. 550
  3. Chervil
  4. garage
  5. garden
  6. parking
  7. wood
  8. bridge
  9. monument
  10. March
امتیاز (آموزش سوالات Gap-fill لیسنینگ آیلتس)
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش‌های گام به گام مهارت‌های آیلتس
IELTS Writing Task 2
Students Writing Task 2