logo-zandi-english

آموزش رایتینگ آکادمیک table

آموزش رایتینگ آکادمیک table

جداول گاهاً در رایتینگ آکادمیک آیلتس به عنوان سوال داده می شود. در این آموزش، جدول هزینه مصرف‌کننده‌گان در پنج کشور جهان شرح داده شده است. آموزش رایتینگ آکادمیک table با کلمات کلیدی استفاده شده و تحلیل تخصصی جهت کسب نمره 7 در ielts writing table توضیح داده شده است.

در جدول‌ها شما با تعداد زیادی عدد، درصد، ارقام و غیره سروکار دارید. در این درس، یک جدول با داده های فراوان آمده است، بنابراین نکته کلیدی اجتناب از شرح تک تک سلول‌ها است. شما باید روند کلی هر سطر در طول زمان را شرح دهید. در بعضی موارد، آنها در یک سوال تسک دوتایی مانند نمودار Pie chart و جدول یا نمودار Bar chart و جدول قرار داده شده‌اند. برای دیدن یک نمونه سوال table دیگر با تحلیل و جواب اینجا کلیک کنید.

IELTS table academic writing task 1: Writing about a table

لیست مطالب

جدول هزینه مصرف کننده‌گان در 5 کشور دنیا

جدول زیر اطلاعاتی راجع به هزینه های مصرف کننده برای اقلام مختلف در پنج کشور متفاوت در سال 2002 ارائه می دهد. در این آموزش رایتینگ آکادمیک table از مقایسه سطرها با یکدیگر استفاده شده است. سوال از کمبریج آیلتس 7 ، صفحه 30 آمده است.

You should spend about 20 minutes on this task

The table below gives information on consumer spending on different items in five different countries in 2002.

Summarise the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.

Write at least 150 words

آموزش رایتینگ آکادمیک table
percentage of national consumer expenditure by category-2002
Source: Cambridge IELTS 7, page 30

IELTS Table sample

The table illustrates the percentages of consumer spending in five nations, comprising of three categories of products and services in 2002.

Overall, the largest proportion of consumer expenditure for each country was for food, drinks and tobacco. Conversely, the leisure and education section shows the lowest percentages of spending among the five countries.

With regard to the highest expenditures, consumer spending on food, drinks and tobacco was the highest in Turkey at 32.14%, followed by Ireland at nearly 29%. Likewise, Turkey shows the highest expenditure in the leisure and education category at 4.35%. For the clothing and footwear section, the largest proportion of spending was for Italy at 9%.

In terms of the lowest expenditures, the table shows that Sweden had the lowest figures for national consumer spending for food, drinks and tobacco and clothing and footwear, at 15.77% and 5.40% respectively. Spain had the lowest amount of spending on leisure and education at almost 2%, followed closely by Ireland with a figure of 2.21%.

164 words

برنامه ریزی برای نوشتن رایتینگ table

همانطور که در ابتدا گفته شد، برای برنامه ریزی پاسخ خود حدود 2 تا 3 دقیقه زمان بگذارید. 5 کشور در جدول وجود دارد. 3 دسته برای گزارش وجود دارد و زمان table در گذشته است (سال 2002). این افعال در گذشته ساده خواهند بود، اما مهمترین نکته این است که نیازی به نوشتن تمام درصدهای هر کشور نیست.

سوالات رایتینگ آکادمیک تسک 1 به صورت زیر است:

Summarise the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.

این بدان معنی است که شما مجبور نیستید در مورد همه چیز بنویسید. شما باید درصدهای مهم (مانند کمترین و بیشترین) را انتخاب کنید تا نمره بالای 7 در رایتینگ آکادمیک تسک 1 کسب کنید. در جدول زیر درصدهای بزرگ با رنگ قرمز و کوچک با رنگ آبی نشان داده شده است. 

grouping-data-in-an-ielts-table

بالاترین و پایین ترین درصدها را انتخاب کنید. داده ها باید به دو بند اصلی Body طبقه بندی شوند. در Overview ویژگی های اصلی را بدون ذکر درصد یا اعداد انتخاب می کنیم. در مقدمه فقط سؤال را Paraphrase کنید. برای دیدن ساختار رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تحلیل و آنالیز سوال table

  • The word count in my model answer is 164 words. Aim for more than 150 words. Over 200 words are just overkill.
  • In the main body 1, I chose the highest percentages and kept it concise. In main body 2, I chose the lowest percentages and kept it concise and clear. This is grouping the data which is important for good coherence and cohesion.
  • Always start your overview with ‘Overall’ and do not write statistics or numbers, use language to highlight the key features.
  • Yes there is some repetition with the word ‘highest’  and ‘spending /expenditure’ this cannot be avoided, you can repeat words as long as it is done within reason.
  • In some cases, you can use approximation, such as almost 2% or nearly 29%, or even better is if you can use fractions to paraphrase statistics, as this will help your Vocabulary band score

تعداد کلمات در رایتینگ من 164 کلمه است. هدف شما نوشتن، بیش از 150 باشد. بیش از 200 کلمه فقط افراط است.

در متن پاراگراف body اول، من بالاترین درصدها را انتخاب کردم و آن را مختصر نوشتم. در متن پاراگراف body دوم، کمترین درصدها را انتخاب کردم و آن را مختصر و روشن نوشتم. این گروه بندی داده هایی است که برای انسجام و هماهنگی (coherence and cohesion) بسیار مهم است.

همیشه overview خود را با کلمه “Overall” شروع کنید و آمار یا اعداد را در این پاراگراف ننویسید، فقط  ویژگی های اصلی و برجسته را بنویسید.

برخی از تکرارها با کلمه “highlight ” و “spending /expenditure” وجود دارد، که از این نمی توان جلوگیری کرد، شما می توانید کلمات را تکرار کنید به شرطی که منطقی انجام شود.

در بعضی موارد ، شما می توانید از تقریب استفاده کنید ، مانند almost 2٪ یا about 29٪ ، یا حتی بهتر این است که اگر بتوانید از کسر برای بیان اطلاعات آماری استفاده کنید، زیرا این امر به امتیاز باند واژگان شما کمک می کند.

IELTS writing task 1 model answer for a table with a trend

As mentioned in other posts regarding IELTS academic writing task 1, data can be either static or dynamic. Static data shows no changes over time, you may get a table or a graph where you need to make comparisons. However, it is important to analyse the task first as in this model answer below the data changes over time. So this is using trends language as it is dynamic data.

For a lesson on trends language with dynamic graphs see this link here.

Spend 2 or 3 minutes analysing the task and pick out the key features. In this table below, you will see that the male and female employee numbers declined sharply over the period, whereas factories increased and then dipped.

It is not advised to write about everything, just summarise and keep it concise at under 190 words.

The table below describes the number of employees and factories in England and Wales from 1851 to 1901.

Summarise the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.

Model Answer

The table illustrates the proportion of factory staff and factories in England and Wales over 50 years from 1851 to 1901.

Overall, the table indicates that the total number of employees witnessed a significant drop throughout the whole period, whereas the number of factories increased substantially over the fifty-year timeframe.

Regarding employee numbers, male factory staff in 1851 comprised 287,100 compared to190,000 females. The figure declined rapidly for males in the years after 1851 dropping to a low of 31,000 in 1901. Figures in the female category also witnessed a sharp decline dropping to 160,000 in 1861, which was more than that of male workers at the time. By 1901 female employee numbers were almost equal to males at 30,000. In total, the workforce figure plummeted from 477,100 in 1851 to 61,000 by 1901.

Looking at the data for factories, these accounted for 225 in 1851. Then the figure jumped sharply after 1861, peaking at 721 factories by 1881. In the following 20 years numbers dropped slightly, totalling 600 factories by 1901.

171 words

سایر منابع برای آموزش رایتینگ آکادمیک table

امتیاز (آموزش رایتینگ آکادمیک table)
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ielts writing task 1 structure
آموزش‌های گام به گام مهارت‌های آیلتس
IELTS Writing Task 2
Speaking Full Courses
Listening Full Courses
Reading Full Courses