دانلود بهترین منابع آیلتس | معرفی کتاب و ویدیو جدید

معرفی و دانلود بهترین منابع آیلتس

در سال‌های اخیر پیدا کردن بهترین منابع آیلتس یک چالش بزرگ شده و خیلی ها رو سرگردان کرده. با اینکه داوطلبین آزمون آیلتس روزی 5 یا 6 ساعت مطالعه می‌کنند، ولی به نمره بالای 7 نمرسن. اما نگران نباشید، چون در ادامه بهترین منابع خودخوآن آیلتس برای تقویت تمام مهارت‌ها از جمله Listening, Reading, Speaking, Writing و از هم مهم‌تر دایره‌لغات رو معرفی می‌کنم.

من فرض رو بر این می‌گیرم شما هیچ چیز راجع به آزمون آیلتس نمی‌دانید. احتمالاً به دنبال جمع‌آوری اطلاعات در مورد مهم‌ترین کتاب‌ها، ویدیوها، جزوه‌ها، pdf و audio هستید. در ابتدا بریم یک مروری داشته باشیم که امتحان آیلتس چطور برگذار میشه و شرایط‌اش به چه شکل است.

جزئیات آیلتس از صفر تا صد

یک امتحان بین‌المللی است برای تعیین سطح زبان انگلیسی و تقریباً همه دانشگاه‌های برتر و کشورهای مهاجرپذیر اون رو قبول دارند. به دو صورت آکادمیک و جنرال برگذار میشه. کسانی که میخوان برای تحصیل یا آزمون دکترا اقدام کنند، باید ماژول آکادمیک امتحان بدند و اونهایی که میخوان به صورت کاری برن به کشورهایی مثل انگلستان، استرالیا و کانادا باید ماژول جنرال شرکت بکنند.

مراکز برگذاری آزمون آیلتس

محبوبیت IELTS در ایران به این دلیله که مراکز زیادی آن را برگذار می‌کنند. می‌تونید در اکثر شهرهای بزرگ ایران مثل تبریز، رشت، اصفهان، مشهد، کرمان، شیراز و غیره در آزمون آیلتس شرکت کنید. در ادامه لیست موسسات برگذارکننده آزمون آیلتس که از طرف سازمان سنجش مجوز دارند آمده:

  1. آیلتس تهران (وبسایت)
  2. ایرسافام (وبسایت)
  3. عصر دین و دانش (وبسایت)

شایعه در مورد اینکه بهترین مرکز یا سنتر آزمون آیلتس کجاست، خیلی زیاد است. بعضی از داوطلبین می‌گویند، یک سنتر نمره بهتر می‌دهد و جای دیگر چنگی به دل نمی‌زند. خلاصه از این صحبت‌ها زیاد است، ولی در نهایت تصمیم‌گیری برای شرکت در یک مرکز با شماست.

تفاوت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال

توی هر دو نوع، مهارت Listening و Speaking یکسان اند، اما در دو مهارت دیگر یعنی Reading و Writing متفاوت اند که در ادامه کامل بهتون توضیح می‌دم.

جزئیات ماژول آکادمیک ریدینگ

سه متن دو صفحه‌ای بهتون داده میشه و سطح سوالات خیلی بالا است. نحوه نمره‌دهی براساس تعداد جواب‌های صحیح شما در پاسخنامه است. یعنی اگر از 40 تا سوال، به 23 الی 25 تا درست جواب بدید، نمره‌ی 6 می‌گیرید.

معرفی آیلتس جنرال ریدینگ

شامل 3 بخش و 5 متن مختلف است. بخش اول و دوم هر کدام 2 متن دارند. تعداد کل سوالات این دو بخش 27 تا است. سطح سوالات این دو بخش، متوسط رو به پایین است. اما بخش آخر یک متن دو صفحه‌ای داره که سطح سوالات همانند ماژول آکادمیک می‌باشد. بدلیل اینکه سوالات بخش اول و دوم ساده است، سیستم نمره‌دهی متفاوته و در صورتی که 23 الی 25 جواب صحیح داشته باشید، نمره 5 می‌گیرید. یعنی یک نمره پایین‌تر از ماژول آکادمیک هست.

خصوصیات مهارت رایتینگ

شامل 2 بخشه که به آن Task می‌گویند. برای Task 1 باید حداقل 150 کلمه نوشته شود و برای Task 2 باید حداقل 250 کلمه بنویسید. در هر دو ماژول قسمت Task 2 یکسان است و سوالات اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، گردشگری و غیره داده می‌شه. مثلاً یک نظریه رو مطرح می‌کنه که در آینده تعداد مسافرت های خارجی، بیشتر از داخلی می‌شه و در ادامه می‌پرسه; آیا موافق یا مخالف این نظریه هستید. پنج نوع سوال دارد و نحوه نوشتن هر کدام متفاوته. پیشنهاد می‌کنم چند درس رایگان ابتدای پکیج آموزش آیلتس من را بخوانید تا بیشتر با نگارش Task 2 آشنا بشید. برای دیدن درس اول رایتینگ تسک 2 کلیک کنید.

اما قسمت Task 1 برای ماژول آکادمیک و جنرال آیلتس متفاوته. در نوع آکادمیک شما با یک نمودار سر و کار دارید. شما باید روند صعودی یا نزولی شکل رو توصیف کنید. نیازی به ایده پردازی ندارید و همه چیز از روی داده‌ها یا اطلاعات نوشته می‌شه. رایتینگ تسک 1 آکادمیک قواعد خاص خودش را داره. برای اینکه دایره‌لغات و گرامر این بخش رو کامل یاد بگیرید به درس‌های رایگان اولیه پکیج آموزش آیلتس من مراجعه کنید. برای دیدن درس اول رایتینگ تسک 1 کلیک کنید. انواع سوالات رایتینگ تسک 1 آکادمیک در ادامه آمده:

  • نمودار خطی Line graph
  • نمودار میله ای Bar char
  • نمودار دایره ای Pie chart
  • جدول Table
  • نقشه Map
  • پروسه Process
  • نمودار ترکیبی Mixed charts

در نوع IELTS Writing General Module باید نامه بنویسید. این نامه به دو سبک رسمی یا غیررسمی باید نوشته بشه. اگر به دوست، اعضاء خانواده و همکار نامه می‌نویسید، سبک و لحن شما در نامه به صورت غیررسمی است. یعنی می‌تونید از Contractions مثل I’m یا We’re استفاده کنید یا از اصطلاحات عامیانه در نامه خود بنویسید. اما در صورتی که به رئیس، سردبیر روزنامه، مدیر رستوران، شهرداری، مدیر وب‌سایت و غیره می‌نویسید، باید در لحن نوشتاری‌ات دقت کنی. باید مؤدبانه و با سبک رسمی بنویسی.

ایده‌پردازی در رایتینگ تسک 1 جنرال بسیار مهمه. مثلاً از شما میخواهند که برای رئیس تون نامه بنویسید و از مقام تون استعفا بدید. در اینجا باید دلیل استعفا، تجربه‌های کسب شده و رضایت نامه شغلی رو درخواست بکنید. باید یک دلیل موجه برای استعفاء داشته باشید و همچنین از تجربه های خودتون صحبت کنید. تمام این سولات نیازمند یک ذهن خلاقه. بیشتر سوالات از شما میخواهند، نارضایتی، درخواست و توصیه خودتون رو برای یک نفر بنویسید. برای آشنایی بیشتر با رایتینگ جنرال تسک 1 کلیک کنید.

چطور یک برنامه بی نظیر برای آیلتس بنویسسم

برنامه ریزی برای شروع آیلتس

در واقع برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در روزهای اولیه آمادگی آیلتس انجام بدید. خیلی‌ها اون رو جدی نمی‌گیرند و با مشکل مواجه میشن. از یک منبع به منبع دیگه میرن و تقریباً همه کتاب‌ها، ویدیوها و جزوه‌ها رو نیمه کاره رها می‌کنند. از من به شما نصیحت، اگر بدون برنامه‌ریزی شروع به یادگیری آیلتس کنید، نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید. اما چه برنامه‌ای برای آیلتس خوب است؟ چطور برنامه‌ریزی کنیم؟ به نظر من برنامه شما باید حول 5 محور زیر باشد: 

  1. تقویت دایره لغات
  2. تکنیک‌ها و روش‌های پاسخ‌دهی
  3. انجام تست listening و Reading
  4. پارتنر برای تقویت Speaking
  5. نوشتن رایتینگ

تمامی این موارد در گرفتن نمره بالای 7 آیلتس سرنوشت ساز است. برخی باید همزمان باهم انجام بشن و برخی در مراحل ابتدایی یا انتهایی صورت بگیرند. در ادامه تک تک این سناریوها را زیر ذربین می‌برم و به شما دقیقاً می‌گم، بهترین منابع آیلتس چیست.

بهترین منابع آیلتس برای تقویت دایره لغات

در همان روزهای اول یادگیری آیلتس، دایره لغات خودتون رو افزایش بدید. تمامی مهارت‌های IELTS نیازمند رنج مختلفی از کلمات و لغات است. مطمئن باشید که بدون داشتن دایره لغات گسترده، شانسی برای کسب نمره بالای 7 آیلتس نخواهید داشت.

معرفی تکنیک Paraphrasing و Synonyms

دو جمله رو تصور کنید که معنی یکسانی دارند، ولی دارای کلمات و ساختار گرامری متفاوت‌اند. به این می‌گویند سیستم پارافریز که در طراحی سوالات Listening و Reading استفاده می‌شود. مثلاً در متن ریدینگ کلمه traditional نوشته شده و در کلمات سوال conventional گفته شده. این دو کلمه، مترادف‌اند، بنابراین جواب True است.

تکنیک Paraphrase در اسپیکینگ به این صورت است که اگر از کلمات سوال استفاده کنید، نمره خوبی نمی‌گیرید. مثلاً اگر اگزمینر بپرسد، Do you like sport و شما در جواب بگوید، yes, I do. I like football ، در اینجا کلمه like تکرار شده و این نمی‌تونه خوب باشه. شما باید از مترادف این کلمه مثل interested in استفاده کنید.

و اما رایتینگ را بدون پارافریز نمیشه نوشت. اگر قرار باشه که کلمات سوال را در طول رایتنیگ مدام بنویسید، نمره‌ی خوبی نمی‌گیرید. در Task 2 باید پارافریز سوال رو در مقدمه بنویسید. یعنی با تغییر ساختار گرامر و لغت، جمله‌ای بنویسید که همان معنی سوال رو بده. در Task 1 آکادمیک هم شما صورت سوال رو پارافریز می‌کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده در مورد paraphrasing ، تقویت دایره‌لغات بسیار لازم و ضروری است و باید در همان مراحل اولیه آماده‌سازی آیلتس انجام بشه.

دانلود منابع دایره لغات

اما چه کتاب‌ها و پکیج‌هایی برای گسترش دایره لغات مناسبه. در ادامه لیست این منابع با لینک ارجاع به صفحه دانلود آمده:

  1. پکیج رایگان لغات ضروری آیلتس (ویدیو، صوت، pdf، تست آنلاین)
  2. پکیج کتاب 504 (ویدیو، صوت، pdf، کاربرد کلمه در فیلم)
  3. کتاب Vocabulary for IELTS

مشخصات پکیج لغات آیلتس

یکی از شگفت‌انگیزترین مجموعه‌های سایت Zandi English است. شامل 30 درس می‌شه و هر درس 18 لغت اصلی داره. برای هر لغت بیش از 3 مترادف آمده، که نقش بسیار زیادی در تقویت paraphrasing شما داره. خانواده لغت اصلی و اینکه آیا آن کلمه فعل، اسم، صفت یا قید است، مشخص شده. کاربرد لغت اصلی در دو جمله استفاده شده و طبیعتاً بعداز خواندن دو جمله نحوه استفاده از اون رو در اسپیکینگ و رایتینگ میفهمید.

برای هر درس مجموعه تست آنلاین طراحی شده که با انجام آن، پارافریز را بهتر متوجه می‌شوید. تست‌ها چهار گزینه‌ای اند و بعداز انتخاب یک گزینه، صحیح یا غلط بودن آن بلافاصله مشخص میشه. نکته مهم اینه که بعداز انتخاب گزینه مورد نظر، دیگه قادر به تغییر اون نیستید و در انتها پس از کلیک بر روی نتیجه آزمون، جواب صحیح رو می‌بینید.

برای رضایت هرچه بیشتر زبان آموزان، پکیج آموزش لغات ضروری آیلتس به صورت رایگان در سایت Zandi English قرار داده شده. از همان روزهای ابتدایی راه‌اندازی سایت، تصمیم گرفتم، به عنوان بخشی از وظیفه اجتماعی خودم، پکیج لغات ضروری رو رایگان در سایت قرار بدم. امیدوارم با کمک به یکدیگر، همه با هم در زندگی موفق و پیروز بشیم.

مشخصات پکیج لغات کتاب 504

کتاب 504 نیازی به توضیح نداره و همه کم و بیش نسبت به اون آشنایی دارند. همانطور که از اسمش پیداست، شامل 504 لغت می‌شه.  هر درس 12 کلمه اصلی داره و برای هرکدوم 1 الی 2 مترادف آمده. همچنین کاربرد کلمه اصلی در 3 جمله آمده. در ادامه تمرینات و متن‌های زیادی برای بهتر فهمیدن لغات و active شدن آنها در ذهن‌تون آمده. اما در پکیج لغات کتاب 504 سایت Zandi English چه آموزش‌هایی وجود دارد!

  • آموزش لغات در ویدیو‌های 3 دقیقه‌ای
  • کاربرد لغات در فیلم با معنی فارسی (5 ساعت)
  • معنی فارسی کلمات و مثال‌ها در pdf
  • تکنیک کدینگ برای تمامی کلمات در pdf
  • تلفظ کلمات در فایل audio

درس اول این پکیج را می‌تونید به صورت رایگان دانلود نمایید. برای دانلود اینجا کلیک کنید. بعداز نگاه کردن به درس اول، کیفیت برتر و بی‌نظیر اون رو متوجه می‌شوید. پکیج لغات کتاب 504 برای تمامی زبان‌آموزان با هر سطحی مناسبه. لغات مترادف استفاده شده در این کتاب، paraphrasing شما رو خیلی تقویت می‌کنه.

کتاب لغت Vocabulary for IELTS

هدف این کتاب، گسترش و بهبود واژگان شماست و به شما کمک می کنه تا برای آزمون آیلتس آماده بشید. کلمات از طریق شنیدن و خواندن متون معرفی می‌شوند و همه چیز در مورد استفاده کلمات در آزمون آیلتس است. این کتاب برای دانش آموزانی که خودآموز کار می کنند طراحی شده. اما می‌تونه همچنین به عنوان بخشی از دوره آمادگی آیلتس در کلاس درس، یا به عنوان تکلیف توسط معلم آیلتس تنظیم بشه.

این کتاب به صورت آیلتس محور بر روی تقویت دایره‌لغات کار می‌کنه. سیستم پارافریز و مترادف آیلتس را با مثال‌های مختلف به شما نشان میده. مثلاً یک متن با کلمات bold شده را در نظر بگیرید، در ادامه از شما میخواهد مترادف آن کلمات را از یک لیست انتخاب کنید. 25 درس دارد و در انتهای هر درس یک تست مختصر از مهارت‌های آزمون آیلتس آورده شده.

این کتاب در دو نسخه Intermediate و Advanced توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است. از نظر من کتاب intermediate خیلی سخته و هر درس تقریباً 4 ساعت زمان میبره تا خوب خونده بشه. پس اگر سطح خوبی ندارید، با این کتاب شروع نکنید و از منابع ساده‌تر استفاده کنید. برای دانلود کتاب vocabulary for IELTS اینجا کلیک کنید.

یادگیری تکنیک‌ها و روش‌های پاسخ‌دهی

همانگونه که برای شرکت در کنکور سراسری باید از آموزش‌ها و کتاب‌های زیادی بهره ببرید تا رتبه بالایی کسب کنید، در آیلتس هم آموزش‌ها و کتاب‌های فراوانی وجود داره که باید مطالعه بشه تا نمره بالای 7 آیلتس کسب بکنید. اما چه کتاب، ویدیو، صوت و pdf ای باید خوانده بشه. من در اینجا قصد دارم بهترین منابع آیلتس رو بهتون معرفی کنم تا بدون هیچگونه معطلی شروع به یادگیری تکنیک‌ها و روش‌های پاسخ‌دهی به سوالات آزمون آیلتس بکنید.

حتماً شنیده‌اید که یکسری از دوستان با سطح زبان پیشرفته نمره پایینی در آزمون می‌گیرند. آنها سال‌ها در کشورهایی مثل انگلستان، کانادا یا استرالیا زندگی کردند، ولی در آیلتس نمره‌ای مانند 6 یا 6.5 می‌گیرند. دلیلش کاملاً مشخص است، آنها از بهترین منابع آیلتس برای یادگیری تکنیک‌های آیلتس استفاده نکرده‌اند و بخاطر همین عملکرد ضعیفی در امتحان دارند.

لیست دانلود بهترین منابع آیتلس در پایین آمده. مطمئن باشید که این منابع از هر لحاظ به شما کمک می‌کنند تا نمره بالای 7 آیلتس کسب بکنید. من تنها به معرفی کتاب اکتفا نکردم، چرا که در حال حاضر مجموعه پکیج‌های ویدیویی آیلتس زیادی تولید شده که برخی از آنها در عین مشکلات، خوب هستند. از جمله منابع معتبر از انتشارات کمبریج و غیره عبارت‌اند از:

مایندست، گرامر آیلتس، سایمون و لیز
  • کتاب Mindset for IELTS
  • کتاب Grammar for IELTS
  • پکیج آیلتس سایمون
  • پکیج آیلتس لیز

مطمئن باشید همین چهار تا بهترین منابع آیلتس هستند که هر دواطلب نیاز داره تا نمره بالای 7 کسب بکنه. من به راحتی میتونستم یک لیست 10 تایی برای شما بگذارم، این کار بیشتر به شما لطمه میزند تا برای شما سود داشته باشه. اکنون که در ابتدا یا میانه راه هستید، فقط باید با کتاب‌ها و ویدیوهای بی‌نظیر خودتون رو تقویت کنید.

معرفی و دانلود Mindset for IELTS

مجموعه کتاب‌های مایندست شامل 4 جلد است. حتی از سطوح ابتدایی می‌تونید آیلتس یاد بگیرید و به نمرات بالای 7 برسید. در این کتاب تست‌های ساده‌تری آمده و به تدریج شما رو با سوالات اصلی آزمون IELTS آشنا می‌کنه. کتاب foundation تعداد 10 درس داره، ولی باقی مجموعه کتاب‌های مایندست هشت درس داره. هر کدوم از درس‌ها شامل چهار مهارت آیلتس به ترتیب ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ میشه. نکات کنار هر صفحه رو از دست ندید، تکنیک‌های بی نظیری به صورت Tip آمده که تاثیر زیادی توی نمره آیلتس شما داره.

کتاب Mindset for IELTS یکی از بهترین منابع آیلتس است که در بیشتر آموزشگاه‌های زبان دنیا تدریس می‌شه. این کتب برای سلف_استادی طراحی نشده، اما به نظر من به تنهایی می‌تونید اون رو مطالعه کنید. برای دانلود این کتاب‌ها به لینک های زیر مراجعه کنید:

مشخصات کتاب Grammar for IELTS

این کتاب شامل 25 درس است و تمامی آموزش‌ها در جهت بالا بردن سطح گرامر زبان‌آموز است. اگرچه آزمون آیلتس شامل یک ماژول گرامر خاص نیست، اما مهم است که گرامر رو به درستی تشخیص بدیم و از اون استفاده بکنیم. این کتاب دستور زبانی رو که برای موفقیت در آزمون نیاز دارید رو پوشش می ده. می‌توانید از آن برای تکمیل آموزش‌های خودتون استفاده کنید.

تمرینات هر درس به طور معجزه آسایی، دستور گرامر شما را افزایش خواهد داد. در ابتدای هر درس، دستور زبان و تکنیک‌ها بررسی می‌شوند و سپس سوالات مختلف برای تکرار آنها آمده. می تونید از کتاب Grammar for IELTS در کلاس یا برای خودآموزی استفاده کنید. برای دانلود اینجا کلیک کنید.

جزئیات پکیج ویدیویی سایمون

سایمون یکی از اگزمینرهای سابق آیلتس و اهل انگلستان است. او یکی از معروف‌ترین و با سابقه ترین اساتید آیلتس است. دلیل اینکه من پکیج سایمون رو انتخاب کردم اینه که تکنیک‌های بی‌نظیری در این پکیج گفته شده. اما در نظر داشته باشید که اون به انگلیسی همه چیز رو توضیح میده و این ممکنه برای دوستانی که سطح متوسط و ابتدایی دارند، مشکل‌ساز بشه.

درک تکنیک‌ها در کنار دانش زبان انگلیسی به شما کمک میکنه. صرفاً تکنیک‌ها رو یاد بگیرید، ولی انگلیسی بلد نباشید، نمره بالایی در آیلتس نخواهید گرفت. به همین جهت پیشنهاد می‌کنم پکیج سایت زندی را از این جا مطالعه کنید، چرا که بسیار کامل‌تر و جامع‌تر است. بعلاوه اینکه به زبان فارسی همه چیز توضیح داده شده، بنابراین به درک و فهم بهتری نسبت به روش‌های تست‌زنی می‌رسید.

مثلاً در بخش Speaking با یادگیری 6 دسته‌بندی برای پارت 2، عملکرد و روانی بهتری خواهید داشت. یا در بخش Reading نحوه کیورد پیدا کردن و سیستم پارافریز رو به طور کامل باز می‌کنه. متأسفانه، آموزش‌های سایمون در بخش Listening کوتاه و مختصر است و مطلب خاصی رو ذکر نمی‌کنه. اما در بخش رایتینگ نمونه سوالات و جواب هایی مطرح می‌کنه که برای دوستان سطح متوسط به بالا و پیشرفته دارند مناسبه. دانلود ویدیوهای سایمون در ادامه آمده.

  1. دانلود ویدیوهای آموزشی آیلتس سایمون
  2. ایده های سایمون در رایتینگ آیلتس

معرفی و دانلود پکیج آموزش آیلتس لیز

خانم Liz یکی از شگفت‌انگیزترین سایت‌های آیتلس رو طراحی کرده. اگر توی گوگل، یک مطلب در مورد IELTS سرچ کنید، حتماً سایت‌اش جزء اولین نتایج براتون میاد. توی وبسایت Liz ، همه چیز از صفر تا صد برای مهارت‌های Reading, Listening, Writing و Speaking آموزش داده شده. پیشنهاد می‌کنم یک سر به سایت Liz بزنید و از طریق منوها، آموزش‌های آیلتس مختلف رو نگاه کنید. با آموزش‌های Liz می‌تونید نمره بالای 7 کسب بکنید. همینطور میتونید به محتوای سایت‌اش، صد در صد اعتماد کنید به خصوص توی Writing. این رو میگم چون افسانه و مطالب نادرست درباره آیلتس خیلی زیاده.

در سایت لیز سه محصول برای خریداری وجود داره و مابقی آموزش‌ها رایگانه. یک کتاب pdf برای ایده پردازی رایتینگ تسک 2 آیلتس به مبلغ 25 پوند، یک کتاب pdf برای گرامر آیلتس به مبلغ 33 پوند ارائه شده. اما سه ویدیو تکنیکال برای IELTS Writing Task 2 هم موجوده که هر کدوم 14 پوند قیمت داره. یک ویدیو آموزشی، برای رایتینگ نوع opinion Essay به مدت یک ساعت و 15 دقیقه آمده. یک ویدیو برای راینینگ نوع Advantage-Disadvantage به مدت یک ساعت و 27 دقیقه و همچنین یک ویدیو برای رایتینگ Discussion به مدت یک ساعت وجود داره. اما نگران نباشید، شما نیازی به خریداری بهترین منابع آیلتس ندارید. همه pdf و ویدیوها رو میتونید از سایت Zandi English دانلود کنید. لینک دانلود در ادامه آمده.

خانم لیز به غیر از سایت، در یوتیوب آموزش آیلتس میده. البته از آخرین پست‌اش سال‌ها میگذره، ولی همچنان پر قدرت‌ترین صفحه یوتیوب آیلتس رو در بین رقبا داره. فن بیان Liz در ویدیوها خیلی عالیه. اون خشک و بی روح صحبت نمی کنه و کاملاً با بیننده ارتباط برقرار می کنه. حتماً یک سر به صفحه یوتوب لیز بزن تا استراتژی های مناسب برای پاسخ دادن به سوالات آیلتس رو یاد بگیری. برای دانلود آموزش‌های Liz به لینک های زیر مراجعه کنید:

  1. سایت خانم Liz
  2. دانلود کتاب ایده پردازی رایتینگ Liz
  3. دانلود کتاب گرامر آیلتس Liz
  4. دانلود ویدیوهای یوتیوب و Task 2

انجام تست listening و Reading

بعداز اینکه با چهارچوب آیلتس آشنا شدید، باید نمونه تست استاندارد Listening و Reading بزنید و خودتون رو در شرایط امتحان محک بزنید. احتمالاً در تست‌های اولیه نتیجه خوبی نمی‌گیرید و زود دلسرد می‌شوید. اینجاست که باید با گرفتن انرژی مثبت از اطراف، روحیه بگیرید. مثلاً میتونید، توی یوتیوب صحبت‌های انگیزشی نگاه کنید. یا از اعضای خانواده و دوستان تون بخواهید، شما رو به سمت جلو تشویق کنند. لطفاً این کارها رو جدی بگیرید، چون پروسه آیلتس رو زودتر تموم می کنید و میرید سراغ باقی مراحل مهاجرت.

کتاب کمبریج آیلتس برای تست

اما سوال اصلی اینجاست که بهترین کتاب‌های تست آیلتس چی هستند و از کجا میتونیم دانلود کنیم. به نظر من مهمترین منبع آیلتس، کتاب های کمبریج آیلتس هست، چون تست ها از آزمون‌های سالهای گذشته و کاملاً استاندارد است. هیچ داوطلبی نمی تواند قبل از شرکت در آزمون اصلی آیلتس با این مجموعه آشنا نباشد. تا به این لحظه 18 نسخه از این کتاب منتشر شده، ولی بهتره کتاب 10 به بعد رو تهیه بکنید، چون کتاب های قبل‌تر یک مقدار متفاوت اند با آنچه که این روزها در امتحان می‌آید. توی هر شماره، چهار تست کامل از چهار مهارت آیلتس اومده. از نسخه 11 به بعد دو کتاب ماژول جنرال و آکادمیک منتشر شد. این در حالیه که تا قبلش فقط یک جلد منتشر میشد که فقط دو آزمون ریدینگ جنرال و رایتینگ تسک 1 جنرال در انتهای کتاب بود.

وقتی میگم تست باید استاندارد باشه، یعنی سرعت گوینده در Listening نباید خیلی سریع یا کند باشه. همینطور نباید از صدای ربات استفاده کرده باشند. متاسفانه در چند سال گذشته، تعدادی کتاب تست Listening منتشر شده که غالباً از ربات برای صحبت کردن استفاده شده. مثلاً کتاب Actual که خیلی استاندارد نیست و توصیه می کنم اگر تست کم آوردید، برید ازش استفاده کنید. توی یوتیوب هم میتونید تست Listening پیدا کنید. همینطور بعضی سایت‌ها تست لیسنینگ آنلاین دارند که میتونید امتحان کنید. اینها رو با یک سرچ به راحتی پیدا می کنید. اما کتاب اکچوال تست داخل کتابخانه سایت وجود داره و در ادامه لینک های دانلود اومده.

  1. دانلود کتاب Actual IELTS Reading Feb Mar 2023
  2. دانلود کتاب Actual IELTS Listening Feb Mar 2023

پارتنر برای تقویت Speaking

خیلی از مهارت‌ها رو میشه به تنهایی و به صورت خودخوان یاد گرفت، اما زبان مهارتی است که نیاز به تعامل با دیگران داره. مثلاً وقتی می‌خواهید برنامه‌نویسی یاد بگیرید، به راحتی میتونید از سایت‌ها، کتاب‌ها و منابع مختلف استفاده کنید و بجز در موارد رفع اشکال نیازی به کسی ندارید. توی اسپکینگ آیلتس، آدم میتونه با خودش حرف بزنه، مثلاً جلوی آینه بشینه و شروع کنه به جواب دادن به سوالات، ولی احتمالاً زود خسته میشه. به نظر من شیرینی زبان انگلیسی به اینه که میتونیم دیدگاه و نگرش خودمون رو به دیگران انتقال بدیم. قرار نیست جواب ها رو فقط برای خودمون بازگو کنیم.

پیدا کردن پارتنر برای تقویت اسپیکینگ آیلتس از واجباته. قدیم خیلی سخت بود، ولی الان چون اکثراً به اینترنت دسترسی دارند، میتونیم با سرچ کردن در سایت های مختلف پارتنر زبان پیدا کنیم. توی گروه‌های تلگرامی و بخش نظرات اینستاگرام هم میتونید پارتنر پیدا کنید. اپلیکیشن‌های موبایل زیادی هم وجود داره. ولی بیشتری ها پولی هستند و فقط برای یک الی دو ساعت اجازه دارید با کسی صحبت کنید. توی اینجور مواقع بهتره به طرف بگید، بیاد توی اسکایپ تا بدون هیچ محدودیتی صحبت کنیم.

سطح زبان پارتنر اسپیکینگ آیلتس

نکته مهم برای پیدا کردن پارتنر اسپیکینگ آیلتس اینه که سطح هر دو با هم یکی یا نزدیک باشه. اگر یکی سطح پیشرفته داشته باشه و دیگری سطح ابتدایی باشه، به احتمال زیاد بعداز دو یا سه جلسه دیگه ادامه نمیدید. این بخاطر اینه که یک نفر تند حرف میزنه و نفر دیگه هیچی متوجه نمیشه. بنابراین همون اول کار از طرف بپرسید که اگر امتحان ماک داده، نمره چند گرفته. یا ازش بپرسید راجع به سوابق انگلیسی خودش توضیحاتی رو بده. اینجوری میتونید تشخیص بدید که به درد هم میخورید یا نه.

آموزش جامع رایتینگ با پکیج رایتینگ آیلتس

نوشتن رایتینگ آیلتس

رایتینگ آیلتس برای خیلی‌ها یک کابوسه و هر چقدر باهاش کلنجار میرن نمیتونند برش غله کنند. اما نگران نباشید، چون میخوام دوره آموزش رایتینگ آیلتس سایت Zandi English رو بهتون معرفی کنم تا بفهمی اونقدر ها هم سخت نیست. مشکل اینجاست که منابع خارجی از نقطه بدی شروع کردن به آموزش رایتینگ آیلتس، بخاطر همین بچه ها متوجه نمیشن و بعداز یکی دو تا ویدیو دیگه ادامه نمیدن.

در ابتدا بگم که بعضی از درس‌های رایتینگ آیلتس سایت قابل مشاهده است (کنار عنوان نوشته Free) پس میتونی خودت کیفیت و روش آموزشی من رو ببینی و بعد تصمیم بگیری. بقیه میان ویدیوی معرفی پکیج میزارن و میگن این چیزها رو داره، ولی متاسفانه بعداز اینکه میخریم، اون چیزی که گفتن نیست.

جزئیات پکیج رایتینگ تسک 2 آیلتس زندی

  • دانلود 8 ساعت ویدئو آموزشی
  • جزوه در پایین هر درس
  • تحلیل 5 نوع سوال رایتینگ
  • نحوه نوشتن 4 یا 5 پاراگراف
  • ایده‌پردازی با معنی فارسی
  • لیست لغات مرسوم رایتینگ
  • یادگیری نظر مستقیم یا غیرمستقیم
  • نحوه بکارگیری جملات پیچیده
  • گرامر پیشرفته آیلتس
  • آموزش‌های اولیه Click Here

معرفی رایتینگ تسک 1 آکادمیک و جنرال زندی

  • دانلود 6 ساعت ویدئو آکادمیک در 26 درس
  • دانلود 6 ساعت ویدئو جنرال در 26 درس
  •  آموزش پارافریز جملات
  • آموزش نوشتن 6 نوع سوال آکادمیک
  • نحوه نوشتن نامه های رسمی و غیررسمی
  •  گرامر پیشرفته آکادمیک و جنرال
  •  نمودار استاتیک و داینامیک
  •  توصیف روندهای صعودی و نزولی
  •  آموزش‌های اولیه آکادمیک Click Here
  •  آموزش‌های اولیه جنرال Click Here

بدون هیچ حاشیه‌ای از همون درس اول، رایتینگ آیلتس رو آموزش دادم. برای هر نقطه ضعف یک pdf، ویدیو یا جزوه گذاشتم. کپی و پیست هم نیست، چون محاله مثل این درس‌ها و ویدیوها جای دیگه ای پیدا کنی. هر چیزی که فکر بکنی داخل پکیج رایتینگ آیلتس سایت وجود داره. مثلاً برای خیلی از بچه ها، ایده پردازی رایتینگ تسک 2 سخته و بالاتر کتاب ایدهای سایمون و لیز رو پیشنهاد دادم. به نظر من این دو منبع خیلی زمان بر هستند، بنابراین یک جزوه خیلی خلاصه و مختصر از مهمترین موضوعات رایتینگ رو در پکیج با معنی فارسی قرار دادم.

جمع‌بندی

خلاصه منابع گفته شده در این صفحه رو میتونید در جدول زیر مشاهده و دانلود کنید. از نظر من اینها بهترین منابع آیلتس برای کسب نمره بالای 7 است. ممنون میشم از دوستان اگر منبع دیگه‌ای که جاش اینجا خالیه رو در بخش نظرات بنویسند تا من و سایر بچه بررسی کنیم.

بهترین منابع دایره لغات آیلتسلغات ضروری آیلتس و کتاب 504
یادگیری تکنیک ها و روش های پاسخ دهیکتاب مایندست و پکیج سایمون و لیز 
بهترین کتاب تست آیلتسمجموعه کتاب های کمبریج آیلتس
پیداکردن پارتنر اسپیکینگ آیلتسسایت ها، تلگرام و اپلیکیشن موبایل
نحوه نوشتن رایتینگ آیلتسپکیج رایتینگ سایت Zandi English

در سال‌های گذشته به دلیل انبوه منابع آیلتس، زبان‌آموزان زیادی گیج و سرگردان شده‌اند. با اینکه وقت کافی می‌گذارند، اما نتیجه خوبی در نمره خود نمی‌بینند. اکثراً از بهترین منابع آیلتس بهره می‌برند، ولی هر کدام را نصفه و نیمه رها می‌کنند. اما علت این دلسردی و نامیدی در روند یادگیری تکنیک‌های آیلتس چیست؟

به نظر من بیشتر بچه‌ها از بهترین منابع آیلتس اطلاعی ندارند و به همین دلیل دور خودشون می چرخن. خیلی ها میرن سراغ کتاب هایی که اصلاً بدرد نمیخوره و بخاطر همین نتیجه نمیگیرن و فقط وقت خودشون رو تلف می‌کنند. اما دیگه جای نگرانی نیست، چون با دانلود بهترین منابع آیلتس که در بالا ذکر کردم، به راحتی و با کمترین دردسر میتونید نمره بالای 7 آیلتس کسب بکنید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *