بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ آیلتس

لیست مطالب

دانلود بهترین پادکست های آیلتس و تافل

امروزه خیلی از پادکست ها در قالب سایت یا اپلیکیشن و یا هر دو وجود دارند. بعضی از این podcastها برای تقویت لیسنینگ آیلتس و تافل و بعضی‌ها برای تقویت زبان انگلیسی. پیدا کردن بهترین پادکست ها برای یادگیری و تقویت لیسنینگ آیلتس سخته و زمان‌بر. چون هرکسی سلیقه خودش رو داره، مثلاً یک نفر لحجه بریتیش دوست داره و یکی دیگه لحجه آمریکن.

گوش کردن به podcast یک راه عالی برای تقویت هم زمان چندین مهارته. در درجه اول مهارت شنوایی شما تقویت میشه و با لهجه های مختلف آشنا می‌شید. در کنارش کلی واژه جدید هم می شنوید. ساختارهای گرامری هم به صورت نا خودآگاه براتون جا می افته. نهایتا تلفظ و لهجه بهتری رو هم می تونید کسب بکنید. از اونجا که پادکست ها موضوعات متفاوتی دارن حتما سعی کنید به موضوع مورد علاقتون گوش بدید. هم اطلاعات و دایره لغات تون در اون زمینه میره بالا و هم انگیزه بیشتری برای گوش کردن پیدا می‌کنید. در اکثر سایت ها، پادکست ها بر اساس موضوع دسته‌بندی شدند. پس پیدا کردن موضوع مورد علاقتون اغلب کار راحتی هست.

نا گفته نماند کار کردن روی مهارت شنیداری و پادکست ها باید به صورت روزانه انجام بشه تا بهترین تاثیر رو داشته باشه. گوش کردن به podcast فقط مخصوص سطوح بالا نیست. شما در هر سطحی که باشید می تونید از podcast برای بهبود سطح زبان خود استفاده کنید. فقط باید podcastهای مربوط به سطح خودتون رو انتخاب کنید.

تقویت لیسنینگ آیلتس

گوش دادن به podcast یکی از مهمترین اقدامات برای تقویت IELTS Listening است. تنها با تست ‌های کتاب کمبریج پیشرفت نمیکنید، باید در کنارش از بهترین پادکست‌هایی که در ادامه معرفی شده استفاده کنید. در عین حال باید تکنیک‌های لیسنینگ آیلتس رو هم بدونید. باید دیکته و نحوه نوشتن لغات رو تمرین بکنید. همه اینها در کنار هم به شما کمک میکنه تا نمره بالای 7 آیلتس کسب بکنید.

در مورد سوالات زیر چه نظری دارید:

  1. رشته کلام، هنگام شنیدن مکالمات لیسنینگ آیلتس از دستم در می‌رود؟
  2. معنی بعضی از کلمات رو نمی‌دونم؟
  3. دیکته بعضی از کلمات رو در جای خالی اشتباه می‌نویسم؟
  4. اطلاعی از تکنیک‌ها، مثل Paraphrase و Distractors ندارم؟
  5. لغات مربوط به سوالات map رو نمی‌دونم؟
  6. توی سوالات چند گزینه‌ای یا Multiple-Choice عملکرد خوبی ندارم! دلیل آن چیست؟
  7. یک تست تمرینی با کتاب کمبریج 22 جواب صحیح دارم، یکی دیگه 27 جواب صحیح! دلیلش چیه؟
  8. جواب سوالات رو گوینده میگه، اما من اصلاً متوجه آن نشدم؟

اگر جواب سوالات بالا رو نمی‌دونید، بهتره از پکیج لیسنینگ سایت Zandi English کمک بگیرید. در این مجموعه هر آنچه که شما نیاز دارید آمده . از جمله این موارد عبارت‌اند از:

  • پکیج لغات غلط انداز
  • دانلود 7 ساعت ویدیو
  • سوالات Map و Gap-fill
  • تمرینات اعداد و ارقام
  • سوالات Multiple Choice
  • سوالات Matching
  • دانلود podcast برای تقویت لیسنینگ
  • تکنیک paraphrasing
  • لغات و کلمات Map
  • آموزش‌های اولیه Click Here

پادکست‌های زیر، بی نظیرترین و بهترین‌های دنیای مجازی اند. برای پیداکردن آنها ساعت‌ها وقت صرف شده . آموزش پادکست نصرت و Power English در کانال تلگرام Zandi English به صورت یکجا قابل دانلود هستند. سایر podcastها به مرور زمان در کانال تلگرام بارگذاری می‌شوند. پس حتماً عضو کانال تگرام Zandi English شوید.

دانلود نصرت (تلگرام)Amoozesh Nosrat
دانلود Aj Hoge (تلگرام)Power English
سایت اللوelllo
سایت آل ایرزAll Ears English
بریتیش کانسیلBritish Council
سایت ای اس الESLpod
پادکست لوکLuke’s English
صدای آمریکاVOA
بی بی سی6minutes BBC
نکات سریع و کثیفQuick and dirty tips
اعتیاد به پادکستPodcast Addict

دانلود پادکست Elllo

آموزش سریع زبان انگلیسی به روش نصرت

اگر حتی سلام و احوال پرسی را به انگلیسی بلد نیستید، اصلاً نگران نباشید، چون در عرض 90 روز می‌تونید با آموزش زبان نصرت به سطح intermediate برسید. این مجموعه بی‌نظیر در ابتدا به فارسی و انگلیسی است و به مرور زمان کاملاً انگلیسی میشه. از جمله مزایای روش نصرت عبارت اند از:

  1. یادگیری تلفظ آمریکن
  2. یادگیری استرس مناسب
  3. یادگیری لحجه آمریکن
  4. نیاز به پارتنر و استاد ندارید
  5. فقط روزی 30 دقیقه

آموزش نصرت به صورت تعاملی است. یعنی باید به سوالات پرسیده شده با صدای بلند جواب بدهید. زمانی درس بعدی رو شروع کنید، که به تسلط کافی رسیده باشید. اگر هنوز قادر به گفتن کلمات و جملات یک درس نیستید، هرگز درس بعدی را شروع نکنید. فراموش نکنید که زبان انگلیسی یک پروسه است و عجله کردن کار رو برای شما بدتر می‌کند.

منظور از پروسه این است که شخصی می‌خواهد رانندگی یاد بگیرد، هرگز نمی تواند در عرض چند روز تسلط کامل بر روی آن پیدا کند. همه باید یک پروسه رو طی کنند تا مهارت رانندگی خودشون رو افزایش بدند. یک فوتبالیست باید هزاران بار پاس، شوت، دریبل و سانتر بکند تا به مهارت بالا برسد. اون هرگز از تکرار این حرکات خسته نمیشه. شما هم نباید از تکرار درس‌ها خسته بشید.

مجموعه Power English

حتماً با مشکلات زیر در لیسنینگ آیلتس دست و پنجه نرم می‌کنید:

  1. گم کردن رشته کلام
  2. عقب موندن از صدای گوینده
  3. ترجمه انگلیسی به فارسی

اما راه‌حل چیه  و چچطور می‌تونیم این نقاط ضعف رو برطرف کنیم!

تقریباً سال 1394 بود که من با AJ Hoge آشنا شدم. ایشان مدیر و موسس دوره Power English هستند. در تمام این سال‌ها، از آموزش‌های ایشان لذت بردم و خواستم این پادکست استثنایی رو برای اون دسته افراد که اهل Self-Study هستند پیشنهاد بدم.

مزایای این پادکست

  • انگلیسی فکر کردن و حرف زدن
  • یادگیری لحجه آمریکن
  • تعامل با AJ با جواب به سوالات Story
  • افزایش دایره لغات
  • فراگیری روش‌های صحیح مطالعه زبان

در واقع AJ به ما می‌گوید، که چرا در دوران مدرسه و یا با کلاس‌های آموزشی، نتونستیم انگلیسی رو روان و راحت بفهمیم و صحبت کنیم.

ساختار پادکست

این پادکست یک مجموعه 30 بخشی هست و به گفته AJ ما باید حدود یک هفته برای هر بخش وقت صرف کنیم. ما نباید از تکرار خسته بشیم و بهتره که هر روز به داستان‌های کوتاه گوش بدیم. نکته مهم تعامل و جواب دادن به سوالات AJ با صدای بلند است. این کار باعث میشه تا شما نه تنها لهجه آمریکن پیدا کنید بلکه عادت ترجمه انگلیسی به فارسی رو از بین ببرید.

پادکست elllo

در  سایت ایلو از بیش از 3000 podcast رایگان همراه با متن می تونید استفاده کنید. podcast ها هم به صورت ویدیو و هم صوتی هستند و در هر سطحی (مبتدی تا پیشرفته)  که هستید می تونید ازش استفاده کنید. فقط کافیه در قسمت levels سطحتون رو مشخص کنید. امکان بسیار جالبی که این سایت فراهم کرده به این صورت هست: کنار هر podcast ملیت افرادی که در آن پادکست صحبت میکنند با پرچم اون کشور مشخص شده. کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، کانادا و …. . اگر دوست دارید روی یه لهجه دلخواه تمرکز داشته باشید می تونید پادکستهای مربوط به همون رو انتخاب کنید. لینک elllo

پادکست All Ears English

podcast آل ایرز انگلیش هم یه وب سایت فوق العاده با لهجه امریکن دیگه هست. برای ورود به سایت از داخل ایران، از آنتی*فیل*تر استفاده کنید. واردش که می شید دارای سه بخش اصلی هست. که یک سری نکات در خصوص فرهنگ، زبان و غیره در این بخش وجود داره.General Fluency

بخش بعدی IELTS Preparation هست که یک سری نکات درباره آمادگی برای آزمون آیلتس در این بخش اومده. و بخش آخر Business English هست. که در خصوص نکات بیزنسی هست. لینک All Ears English

پادکست British Council

این هم یه podcast با لهجه بریتیش بسیار معروف هست. البته اپلیکیشن سایت بریتیش کانسیل هم موجود هست. با نصب روی گوشی همه جا می تونید به پادکستها دسترسی داشته باشید و تمرین کنید. زبان آموزان از سطح بیسیک تا پیشرفته می تونند ازش استفاده کنند. همونطور که در تصویر می بینید، این پادکستها در چهار سری دسته بندی  شده اند (آسون به سخت). در هر سری تعداد زیادی podcast به همراه متن و یک تست از آن podcast وجود دارد. لینک British Council

پادکست ESLpod

پادکست ESLpod یا پادکست English as a second language یک podcast تحت وب هست.وقتی وارد سایت ESL شدید دو راه دارید: یا درسها رو طبق یونیت هایی که براتون در نظر گرفته شده از ابتدا شروع کنید. یا برید سراغ دسته بندی مورد علاقتون. که سه تا دسته بندی می بینید: Daily English که درقالب مکالمات روزمره واژگان و اصطلاحات بسیار کاربردی و روزمره یاد می گیرید. قسمت بسیار جالب این سایت داشتن متن به همراه لیست واژگان و توضیح نحوه کاربرد آنهاست.بخش بعدی  Cultural English هست که بهتون کمک میکنه درک بهتری از فرهنگ آمریکا داشته باشید.

در بخش By topics هم می تونید در چهارده موضوع مختلف و بسیار رایج پادکست ها رو گوش کنید.

برای دانلود این podcast ، کافیه دکمه انتهای صفحه یکی از موضوعات (مثلا daily life) رو بزنید تا روزانه لینک دوتا از پادکست ها رو با pdf بهتون به صورت رایگان ایمیل کنه لینک ESLpod

پادکست Luke’s English

پادکست لوک یه podcast فوق العاده با لهجه بریتیش هست که در سال 2009 توسط یک تیچر به نام لوک راه اندازی شده. کلی فایل صوتی، ویدیو و حتی در خصوص phrasal verbs داره. پس از ورود به سایت به قسمت اپیزود برید. در این قسمت می تونید قسمت مورد علاقتون رو پیدا کنید.

بهتره برای استفاده از این سایت سطح pre-intermediate به بالا باشید. لینک Luke’s English

پادکست VOA

این podcast رو هم که می شناسید. فقط از فیلتر شکن برای ورود استفاده کنید. این سایت موضوعات رو دسته بندی کرده. مثلا داستان های آمریکایی، هنر و فرهنگ، گرامر، آموزش، سلامت و سبک زندگی و ….. لینک VOA

پادکست 6minutes BBC

podcast معروف بعدی 6min بی بی سی هست که همه می شناسند. قبل از ورود به سایت آنتی فیل*ترتون رو فعال کنید. همونطور که در عکس  می بینید می تونید از بین تعداد پادکست هاشون موضوع مورد علاقتون رو پیدا کنید. همونطور که در ابتدای متن گفتم یادتون باشه موضوعی که انتخاب می کنید باید در حیطه مورد علاقتون باشه. لینک 6minutes BBC

پادکست Quick and dirty tips

پادکست گرامر گرل هم یه podcast مناسب برای کسانی  هست که سطح متوسط به بالا هستند و می خوان نکات گرامری رو به صورت خلاصه و در قالب ویدیو یاد بگیرند. می تونید داخلش نکته مورد نظرتون رو سرچ کنید و از ویدیوش هم لذت ببرید. لینک Quick and dirty tips

اپلیکیشن موبایل پادکست زبان Podcast Addict

این هم یک اپلیکیشن عالی برای گوش کردن به podcast مورد علاقتون هست. فقط برای استفاده آنتی فیل*ترتون رو فعال کنید. پس از ورود به قسمت podcast برید. همونطور که در تصویر زیر می بینید انواع دسته بندی ها وجود داره. می تونید برید سراغ دسته بندی مورد علاقتون. البته متن اپیزودها وجود نداره و باعث میشه مناسب سطوح بالا باشه.

آیا لیست بهترین پادکست ها برای تقویت زبان را دوست داشتید؟

سایت‌های بسیاری در اینترنت به بررسی بهترین podcastها برای تقویت زبان انگلیسی پرداخته‌اند. ما تمامی این منابع را با دقت بررسی کرده‌ایم و در نهایت برآیندی از بهترین آنها را در این مطلب معرفی خواهیم کرد. 10 تا از podcast های برتر و مورد تأیید جهت یادگیری زبان، تقویت Listening و Speaking در این پست معرفی‌ شده‌اند. در نظرات برای ما بنویسید که کدام podcast را بیشتر دوست دارید و اینکه جای چه پادکست هایی در لیست ما خالی است.

برای تقویت زبان باید فیلم‌ها و سریال‌های مناسب با سطح خود را ببینید، گوش دادن به داستان‌های کوتاه و شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی مفید است.

سایت Elllo یکی از بهترین و جامع ترین سایت ها برای زبان انگلیسی و آزمون آیلتس است. اطلاعات علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی، رمز ارز و غیره گفته می‌شود.

قطعاً گوش دادن به podcast باعث می‌شود تا نمره بالای 7 آیلتس کسب کنید. در کنار آن، بهتر است تکنیک‌های بخش IELTS Listening را از پکیج آموزش آیلتس صفر تا صد Zandi English یاد بگیرید.

برای گرفتن این نمره در آزمون آیلتس باید زبان انگلیسی سطح بالایی داشته باشید. اما با تمرکز بر گوش دادن به podcast و استفاده از تکنیک های distractors و paraphrasing ، کسب این نمره کار سخی نیست.

هر زمان که به سطح pre-intermediate رسیدید، باید در کنار کلاس آموزشی به podcast هم گوش کنید.

9 پاسخ

  1. استاد ارجمند جناب زندی
    سپاس از زحمات شما
    در لیسنینگ های آیلتس بخش هایی با لهجه استرالیایی هم می باشد
    و خیلی ها هم مشکل دارند برای این موضوع چه مراجعی را معرفی میفرمایید

    1. درود و سپاس از قدردانی
      توی پادکست elllo لحجه استرالیایی هم هست. پرچم گوینده از کشورهای انگلستان، کانادا، آمریکا، استرالیا و غیره نشون داده شده

  2. با تشکر از سایت خوب تون
    پادکست صدای آمریکا خیلی عالی بود. پیشنهاد می کنم اون رو گوش بدید.

    1. ممنونم، لطف دارید
      من خودم عاشق گوش دادن به پادکست هستم، و به همه پیشنهاد می کنم، بجای سر و کله زدن با کتاب گرامر و لغت، برن سراغ تکنیک های تقویت زبان با گوش، مثل پادکست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *