جدیدترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی اتریش

ویزای دانشجویی اتریش

طبق گزارش نشریه ایندپندنت اینتلینجس، شهر وین، پایتخت اتریش در سال ۲۰۲۳ به عنوان قابل زندگی ترین کشور دنیا انتخاب شده است. اگر به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپایی با هزینه مقرون به صرفه و سطح کیفیت بالای زندگی هستید، تحصیل در اتریش یک انتخاب عالی برای شما است. علاوه بر طبیعت بی نظیر و امکانات رفاهی فراوان، کشور اتریش برخی از برترین دانشگاه ها و مؤسسات عالی را در خود جای داده است که تحصیل در آن‌ها نسبت سایر دانشگاه های اروپایی، بسیار ارزان تر خواهد بود. شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، برای ورود به خاک اتریش و شروع دوران دانشجویی خود نیاز به دریافت ویزای دانشجویی اتریش دارند.

زندگی و تحصیل در اتریش از استانداردهای بالایی برخوردار است؛ اما خیلی از افراد علاقمند تحصیل و کسب مهارت در اتریش نمی دانند که چگونه باید در این مسیر قدم بگذارند. ما اینجا هستیم تا به شما در مسیر رسیدن به خواسته های خود برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش و اخذ اقامت این کشور کمک کنیم. برای آشنایی با انواع ویزاهای دانشجویی اتریش و نحوه دریافت آن‌ها در ادامه همراه ما باشید.

انواع ویزای دانشجویی اتریش کدامند؟

تمامی علاقه‌مندان به تحصیل در اتریش باید قبل از ورود به اتریش برای دریافت ویزای دانشجویی اتریش به کنسولگری یا سفارت اتریش مراجعه کنند. این کشور انواع ویزاها را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد تا افراد بتوانند بر اساس نیازها و برنامه های تحصیلی مورد نظر خود هر یک از ویزاها را اخذ نمایند. با این حال، رایج ترین ویزای تحصیلی اتریش، ویزای بلند مدت است که به شما اجازه تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات علمی این کشور را به مدت طولانی می دهد.

شرایط اقامت در کشور اتریش برای دانشجویان چیست؟

اگر بیش از 6 ماه قصد اقامت در اتریش را دارید، می توانید پس از ورود قانونی به اتریش درخواست اجازه اقامت دانشجویی خود را ارسال نمایید. اجازه اقامت در اتریش برای اهداف تحصیلی که با عنوان (“Aufenthaltsbewilligung – Student”) نیز شناخته می شود، به شما اجازه می دهد بیش از 6 ماه به منظور تحصیل در اتریش در این کشور بمانید. برای دریافت اجازه اقامت در اتریش، باید ظرف 3 روز کاری پس از ورود به اتریش، در اداره ثبت نام (Meldeamt) محل اقامت خود را ثبت کنید.

برای تأمین هزینه اقامت خود باید تمکن مالی کافی را اثبات کنید؛ دانشجویانی که حداکثر 24 سال سن دارند باید ثابت کنند که حداقل 515,30 یورو در ماه بودجه دارند و دانش آموزان 24 سال یا بیشتر نیز باید ثابت کنند که حداقل 933.06 یورو در ماه در حساب خود خواهند داشت. این مبالغ باید حداکثر برای 12 ماه ثابت شوند و می توانید از طریق یک حساب پس انداز یا یک حساب بانکی (حساب باید از اتریش قابل دسترسی باشد)، دفترچه پس انداز یا سپرده در بانک، گواهی خرید چک مسافرت، یا ضمانت نامه از یک فرد ساکن آن را اثبات کنید.

چگونه ویزای تحصیلی اتریش را دریافت کنیم؟

دریافت ویزای دانشجویی اتریش مراحل ساده ای دارد که در صورت در اختیار داشتن مدارک کامل می توانید به سرعت آن‌ها را طی کنید. ابتدا باید یک دانشگاه در اتریش پیدا کنید و فرم درخواست ویزای تحصیلی اتریش را پر کنید. تمام مدارک خود را جمع آوری کرده، وقت ویزا بگیرید و برای مصاحبه آماده شوید. در ادامه به طور کامل به بررسی هر یک از این مراحل می پردازیم :

مرحله 1 : یک دانشگاه در اتریش پیدا کنید

مطمئن شوید که دانشگاه مورد نظر شما برای تحصیل در رشته شما مناسب بوده و با اهداف تحصیلی شما سازگار است. قبل از درخواست ویزای دانشجویی اتریش باید تأییدیه پذیرش خود را ارائه دهید. توصیه می شود دانشجویان قبل از مهلت مقرر درخواست خود را ارائه دهند. معمولاً تاریخ های درخواست 5 سپتامبر برای ترم زمستان و 5 فوریه برای ترم تابستان در نظر گرفته می شوند.

به یاد داشته باشید که برخی از دانشگاه ها آزمون پذیرش دارند. برای تحصیل در اتریش و ثبت نام در دانشگاه باید در امتحان مربوطه قبول شوید. از همین رو، شما باید درخواست خود را سریع تر ارسال کنید تا وقت برای آزمون داشته باشید.

ویزای دانشجویی اتریش

مرحله 2 : فرم درخواست ویزای دانشجویی اتریش را پر کنید

دومین مرحله مهمی که باید قبل از درخواست انجام دهید، دانلود، پرینت و پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی اتریش است.

مرحله 3: تمام اسناد خود را جمع آوری کنید

قبل از ارسال درخواست مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کرده اید. مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا آلمانی باشند و در صورت لزوم باید قانونی و رسمی شوند.

مرحله 4 : قرار ملاقات بگذارید

برای ارسال درخواست خود باید یک قرار ملاقات تعیین کنید. ویزا توسط یکی از نمایندگی های اتریش در کشور شما صادر می شود که می تواند سفارت یا کنسولگری باشد. هنگامی که به سفارت محل خود مراجعه کردید، قرار ملاقات تعیین کنید و درخواست خود را ارسال کنید.

مرحله 5 : برای مصاحبه آماده شوید

احتمالاً از شما خواسته می شود که برای مصاحبه در سفارت آماده شوید. در طول مصاحبه، از شما سؤالاتی در مورد دلایل شما برای تحصیل در اتریش و برنامه های احتمالی آینده شما پرسیده می شود.

پس از ورود به اتریش، باید محل اقامت در اتریش خود را در اداره مربوطه ثبت نام کنید و اگر ویزای دانشجویی D دارید می توانید برای مجوز اقامت دانشجویی دریافت کنید. در نظر داشته باشید که برای دریافت این مجوز باید ثابت کنید که از دانش اولیه زبان آلمانی برخوردار هستید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، دو نوع ویزای دانشجویی اتریش وجود دارد که شامل ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت است و شما باید برای نوع ویزا که متناسب با طول برنامه تحصیلی شما است اقدام کنید. دریافت ویزا برای دانشجویان رایگان است و تنها لازم است تا مدارک و اسناد مورد نیاز را ارسال نمایید تا واجد شرایط دریافت ویزا و تحصیل در اتریش شوید. از جمله مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کشور اتریش عبارت اند از :

  • پاسپورت معتبر : قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی اتریش شما باید مطمئن شوید که پاسپورت شما دو صفحه خالی داشته باشد و در طول یک دهه گذشته صادر شده باشد و در طول اقامت شما منقضی نشود.
  • فرم درخواست ویزا : شما باید فرم درخواست ویزای تحصیلی اتریش را پرینت کرده و پر کنید. مطمئن شوید که با تمام اطلاعات صحیح تکمیل و امضا شده است.
  • بیمه سفر : برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید بیمه مسافرتی شنگن داشته باشید. بیمه شما باید هر نوع شرایط اضطراری را تا سقف 30000 یورو پوشش دهد.
  • مدرک زبان: یکی دیگر از مدارکی که باید همراه داشته باشید مدرک آیلتس یا زبان آلمانی است.
  • عکس های هویتی : شما باید عکس های اخیر خود را همراه با سایر اسناد ارسال کنید. پیش از ارسال عکس ها، حتماً دستورالعمل های مربوط به تصاویر ویزای شنگن را دنبال کنید.
  • شما باید مدرک اقامت خود را وارد کنید : مدارک اقامت در اتریش شما می تواند سندی مبتنی بر این باشد که شما در طول اقامت خود برای تحصیل در اتریش در خوابگاه دانشجویی ساکن می شوید و یا یک واحد آپارتمان اجاره می کنید.
  • برنامه سفر : این برنامه شامل تاریخ پرواز، شماره پرواز و تاریخ حرکت است.
  • اثبات این که قادر به تأمین مالی خود در طول اقامت در طول دوره تحصیلی خود هستید : مقدار وجه مورد نیاز برای اثبات مالی بستگی به دانش آموز دارد و برای زوج ها (هر دو) 1578.36 یورو در ماه و برای هر کودک 37 یورو در ماه خواهد بود.
  • مدرک پذیرش : شما باید یک نامه تأییدیه از دانشگاهی که برای آن درخواست داده اید، ارائه دهید که وضعیت شما را به عنوان دانشجو ثابت کند.
  • مدرک پرداخت شهریه : شما باید یک کپی از رسید یا صورت حساب بانکی مبنی بر پرداخت هزینه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  • سوابق دانشگاهی از دانشگاه های قبلی (در صورت وجود) : اگر قبلاً در دانشگاهی تحصیل کرده اید، برای دریافت ویزای دانشجویی اتریش باید یک کپی از سوابق تحصیلی خود ارائه دهید.
ویزای دانشجویی اتریش

سخن پایانی

اتریش به دانشجو و همسر و فرزندان بصورت همزمان ویزا اعطا می کند و در صورت تکمیل بودن مدارک شانس موفقیت بسیار بالایی در ویزای دانشجویی وجود دارد. اکنون که با نحوه درخواست ویزای تحصیلی اتریش آشنا شدید، می توانید برنامه ریزی مناسبی برای اخذ ویزا و اقامت در اتریش خود داشته باشید. یک گام مهم در روند درخواست ویزای دانشجویی اتریش ، انتخاب صحیح موسسه و وکیل مهاجرتی است که از تجربه و اعتبار کافی برخوردار باشد تا بتوانید با اطمینان کامل به مشاوره ها و راهنمایی های آن‌ها اعتماد کنید. در این خصوص مؤسسه عالیان ویزا با بهره‌مندی از یک تیم باتجربه، متخصص و کارآمد، بهترین راهکارها و مشاوره‌ها را در اختیار شما علاقه‌مندان قرار می‌دهد. شما می توانید هم اکنون از خدمات مشاوره رایگان عالیان ویزا بهره‌مند شوید و اطلاعات دقیق و جامعی را در مورد روش های اصولی تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی کشور اتریش به دست آورید. برای این کار تنها کافیست فرم ارزیابی رایگان موسسه عالیان ویزا را به دقت کامل کنید تا مشاوران و متخصصان مجموعه پس از بررسی اطلاعات و با در نظر گرفتن شرایط شما قادر به ارائه راهنمایی های لازم در راستای دستیابی به اهدافتان باشند. در پایان امید است که مطالب ارائه‌شده برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *