آموزش رایتینگ تسک ۱ آیلتس آکادمیک

نمونه سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

نمونه سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 شامل 6 نوع رایج زیر است:

Line Graphs, Bar Charts, Pie Charts, Process, Table, Map

شما نیاز به نوشتن گزارشی در مورد یکی از این این موارد دارید، به یاد داشته باشید که  این یک “مقاله” نیست بلکه یک گزارش از اتفاقات شکل است. بنابراین نباید از ایده های شخصی در writing آکادمیک مطلبی بنویسید.

تمامی نمونه سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 از منابع رسمی گردآوری شده است. برای نمونه سوال رایتینگ بخش جنرال به بخش نمونه سوالات رایتینگ جنرال تسک 1 مراجعه کنید.

نحوه نمره‌دهی رایتینگ آکادمیک

IELTS Writing یکی از ۴ بخش آیلتس می باشد. این بخش برای آیلتس جنرال و آکادمیک متفاوت هستند. برای درک بهتر رایتینگ آیلتس جدول زیر را ببینید.

مدت زمان بخش رایتینگ آیلتس۶۰ دقیقه
تعداد بخش ها۲ بخش (Task 1 و Task 2)
تعداد کلمات مورد نیاز Task 1150 کلمه
تعداد کلمات مورد نیاز Task 2250 کلمه

برای نمودارهای استاتیک و نمودارهای پویا از زبانهای مختلف استفاده می شود. بخش اول رایتینگ آیلتس شامل 6 نوع نمودار، از جمله نمودارهای فرآیندی، نقشه‌ها، نمودارهای میله‌ای، نمودارهای پای، جدول‌ها یا نمودارهای خطی است. تمامی موارد زیر در نمونه سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 آمده است.

  • استفاده از اعداد و درصد
  • حروف اضافه (… ,to, from)
  • روندهای صعودی و نزولی
  • پارافریز جملات

نکاتی در مورد نمونه writing task 1

Line Graph یکی از رایج ترین نوع سوالات رایتینگ آکادمیک پارت یک می باشد. این نمودار همیشه شامل محور زمان است، اما سمت دیگر می‌تواند درصد، تعداد افراد، بیماران، میزان تولید یک شرکت و خلاصه یک عدد را نشان می‌دهد. برای رسیدن به نمره 7، علاوه بر توضیح روند نزولی یا صعودی، خطوط را با یکدیگر مقایسه کنید، تنها به شرح روند تک تک خطوط اکتفا نکنید. نمونه سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 که در بالا آمده است، حدود 11 سوال از هر نوع دارد.

طبق آمار گرفته شده در یک سال گذشته، بیشتر آزمون‌دهندگان ادعا کرده‌اند که نمودار Pie Chart در سوال رایتینگ آکادمیک تسک 1 آنها آمده است. این نمودار ارقام متفاوتی را مانند درصد هر صنعت در تولید ناخالص یک کشور یا میزان مشارکت افراد قبل و بعداز بازسازی یک موزه و موارد دیگر را نشان می‌دهد. اگر Pie Chart با یک نمودار دیگر (مثلا” جدول) آمده باشد، بهتر است علاوه بر توضیح هر نمودار، این دو را با هم مقایسه کنید. نمونه سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 که در بالا آمده است، حدود 7 سوال از نوع دارد.

IELTS Writing Academic Task One

درباره بهرام زندی