راهنمای جامع نوشتن مقاله isi به زبان انگلیسی + (راهنمای گام به گام )

نوشتن مقاله isi

بعید است با فضای علمی سر و کار داشته باشید و نوشتن مقاله isi قلقلکتان نداده باشد! یا حداقل آنکه کلمه isi به گوشتان نخورده و یا به فکر انجام آن نیفتاده باشید. با شنیدن مقاله isi معمولاً این پرسش پیش می آید که برای نوشتن مقاله آی اس آی باید چه کار کنیم؟ یا آنکه نوشتن مقاله isi چه مراحلی دارد و هزینه و زمان آن چگونه است؟

بدون شک نوشتن مقاله isi به زبان انگلیسی درکنار مزایای ارزشمند خود یک چالش جدی برای علاقه‌مندان است. در ادامه قصد داریم به مهمترین فاکتورهای لازم به عنوان راهنمای جامع نوشتن مقاله isi به زبان انگلیسی اشاره کنیم. پس اگر به دنبال انجام مقاله ISI هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

چرا باید به دنبال چاپ مقاله isi باشیم؟

ISI مخفف عبارت institute for Scientific Information و به زبان ساده، مرجعی معتبر برای چاپ و نشر دستاوردهای علمی است. امروزه مقالات ISI از معتبرترین و پرطرفدارترین نوع مقالات بوده که امتیازات و مزایای فوق‌العاده‌ای برای نویسندگان به همراه دارد. اگر هنوز به دنبال آن هستید که چرا باید به دنبال چاپ مقاله isi باشیم کافی است به موارد زیر توجه کنید:

  • نوشتن مقاله ISI بهترین روش برای کسب رتبه علمی و ثبت پژوهش با نام شخصی است.
  • مقاله ISI بالاترین امتیاز را در بررسی و نمره دهی دروس دانشگاهی و دفاع پایان نامه و سمینار دارد.
  • نوشتن مقاله ISI می تواند تسهیل گر اخذ شرایط مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در خارج باشد.
  • این نوع مقالات علمی برای موفقیت در مصاحبه‌های شغلی و یا پذیرش در مقطع ارشد و دکترا بسیار اثرگذار است.
  • مخاطب مقالات آی اس آی، پژوهشگران و فعالان علمی در سراسر دنیا هستند. در نتیجه مقاله آی اس آی بازخورد و اعتبار بسیار ویژه ای دارد.

در ادامه خواهید دید که نوشتن مقاله isi دارای چالش های زیادی است. اما همیشه یک راه حل خوب وجود دارد. شما می توانید با کلیک روی ” خرید مقاله ISI ” بدون دردسر مقاله خود را دریافت کنید.

خرید مقاله isi

8 مرحله کلیدی به عنوان راهنمای جامع نوشتن مقاله ISI

برای نوشتن مقاله آی اس آی باید مراحل مختلفی طی کرد که مهمترین آن ها عبارتند از:

مرحله 1: انتخاب موضوع مقاله ISI

بدون تردید، موضوع مقاله ISI مهمترین و اصلی ترین قسمت برای نوشتن مقاله است. چراکه موضوع مقاله سایر بخش ها از قبیل شیوه پژوهش، نحوه نگارش و مدت زمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به خاطر داشته باشید، شاهکلید انتخاب یک موضوع خوب، غیرتکراری و نوآورانه بودن آن است.

برای پیدا کردن موضوع مناسب می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • مشورت با اساتید دانشگاهی و ترجیحاً انتخاب یک استاد راهنما
  • بررسی سایر مقالات چاپ شده معتبر و بررسی موضوعات پیشنهادی مرتبط
  • همفکری با دانشجویان و افراد دارای سابقه نوشتن مقاله ISI
  • استخراج از پایان نامه های معتبر و یا موضوعات ارائه شده در پژوهش ها و سمینارها
  • استفاده از خدمات سایت های مرتبط با انجام مقاله ISI

مرحله 2: انتخاب مراجع و منابع معتبر

یکی از مواردی که سبب انسجام و ارتقای کیفی مقاله ISI می شود، مقالات پایه و منابع استفاده شده است. مقالات دانشمندان و پژوهشگران معتبر و بنام و کتب علمی شناخته شده از مهمترین موارد هستند. برای یافتن منابع موردنیاز می توانید از جستجوی کلمات کلیدی مقاله در پایگاه های معتبر استفاده کنید. بررسی بانک مقالات و همچنین هم اندیشی با اساتید و افراد دارای تجربه نیز مطمئناً کمک کننده خواهد بود.

مرحله 3: نگارش چکیده مقاله ISI

نوشتن یک چکیده خوب و دقیق از نان شب واجب تر است! یادتان باشد، چکیده بخش کوتاه و مختصری است؛ اما تأثیری گذاری بسیار خاص و ویژه ای دارد. چکیده مقاله ISI ویترین پژوهش و ماحصل کار شماست. ضمن آن که داوران نیز نگاه خاصی به آن دارند. پس در نوشتن آن بسیار حساس و دقیق باشید

مرحله 4: انجام پژوهش و جمع آوری نتایج

یقیناً هر مقاله ISI نظیر سایر مقالات علمی دیگر بیان کننده یک سری نتایج و دستاوردهای علمی پژوهشی است. بنابراین، انجام پژوهش به روش های مختلف نظیر آزمایش، تحقیق میدانی، کارهای آماری و… از لازمه‌های نوشتن مقاله ISI است. شما با توجه به موضوع انتخاب شده و روش تحقیق مرتبط باید زمانی را صرف کسب نتایج نمایید.

مرحله 5: نوشتن مقاله ISI

مهمترین و وقت گیرترین بخش در نگارش مقاله ISI، نوشتن آن است. نوشتن مقاله باید بر اساس یک سری اصول، معیارها و ضوابط صورت پذیرد که به آن فرمت مقاله می گویند. فرمت بندی یا همان نوشتن مقاله بر اساس ضوابط مرجع مورد پذیرش، باید با دقت بالایی صورت پذیرد. توصیه ما ابتدا نگارش مقاله به زبان فارسی سپس ترجمه آن به زبان انگلیسی است.

نوشتن مقاله شامل بخش های مختلفی است که از مهمترین آن ها می توان به مقدمه، بدنه اصلی و نتیجه گیری اشاره کرد. در مقدمه کلیاتی از اهمیت و چرایی پرداختن به موضوع مقاله ذکر می شود. بدنه اصلی نیز بیشترین حجم مقاله را به خود اختصاص می دهد و در هزینه نوشتن مقاله ISI نقش مهی دارد. ادبیات و فرضیات پژوهش، پیشینه تحقیق، شرح روش کار و نتیجه گیری از مهمترین بخش های اصلی مقاله است.

مرحله 6: نوشتن مراجع و منابع

در پایان مقاله بایستی لیستی از منابع و مراجع استفاده شده در تهیه و نگارش مقاله ذکر شود. انواع مقالات بیس یا پایه، کتب علمی و سایر مراجع و منابع تحقیق از جمله این موارد است. انتخاب مراجع به روز، معتیر و صاحب نام از نکات کلیدی در این خصوص به شما می رود.

مرحله 7: فرمت کردن مقاله ISI

پس از نوشتن مقاله نوبت به فرمت کردن مقاله می رسد. در این بخش باید مقاله از حیث محتوا و ظاهر در قالب فرمت مرجع پذیرنده مقاله ISI اصلاح شود. مثلاً نوع فونت و اندازه آن مطابق با اصول بیان شده در فرمت باشد. یا آن که ترتیب سرفصل های ارائه شده، نحوه نگارش مراجع، اندازه جداول، تصاویر و… مطابق معیارهای نگارشی و ظاهری فرمت باشد. این مرحله نقش تعیین کننده ای در پذیرش مقاله ISI دارد.

مرحله 8: ویرایش نیتیو مقاله ISI به زبان انگلیسی

پذیرش مقاله آی اس آی در سراسر دنیا به زبان انگلیسی صورت می پذیرد. از این رو به کارگیری قواعد و اصول زبانی اهمیت بسیاری در نگارش و سابمیت مقاله ISI دارد. ویرایش نیتیو با رعایت این اصول نقش تعیین کننده ای برای نوشتن مقاله ISI به انگلیسی داشته و از مهترین مراحل است.

5 نکته طلایی در نوشتن مقاله ISI

  • سعی کنید موضوعات جدید، خلاقانه و غیرتکراری انتخاب کنید. موضوعی که ضمن داشتن این فاکتورها پتانسیل انجام دادن به نتیجه رسیدن داشته باشد.
  • چکیده، مهمترین بخش مقاله ISI است. هم داوران به آن توجه دارند و هم افرادی که بعدها می خواهند از مقاله شما استفاده کنند. شما در نوشتن آن محدودیت تعداد کلمات دارید. پس به سادگی از آن عبور نکنید.
  • رعایت نکات نگارشی و قواعد زبان انگلیسی واجب و ضروری است. ویرایش نیتو توسط افراد متخصص در صرفه جویی زمان و هزینه نوشتن مقاله ISI مؤثر است.
  • برای ارتقای کیفی و افزایش اعتبار مقاله حتماً از مقالات شناخته شده با ایمپکت فکتور بالا استفاده کنید. مقالات جدید و به روزی که توسط محققین برجسته منتشر شده باشند.
  • پذیرش و داوری مقالات ISI به دلیل اهمیت و امتیاز بالا، کمی سخت گیرانه است. لذا پیش از ارسال مقاله به مجله یا مرجع پذیرش، حتماً آن را مورد بازبینی و مطابقت با فرمت قراردهید.

مشاوره، رمز موفقیت در نوشتن مقاله ISI

آن چیزی که شما را در انجام مقاله ISI جلو می اندازد، استفاده از تجربه افراد دارای سابقه است. نوشتن مقاله ISI پیچ و خم هایی دارد که افراد دارای تجربه از آن به خوبی آگاه هستند. مشاوره به شما چشم انداز درستی از فرآیند و چگونگی انجام کار می دهد. با ارائه راهکار و برنامه نیز در مدیریت زمان و هزینه نوشتن مقاله ISI کمک شایانی به شما خواهد داد.

6 پاسخ

  1. با سلام از سایت خوبتون خیلی مقاله مفیدیی بود. بنظرتون این سایت ریوایز مقاله هم انجام میدن من واقعا مشکل پیدا کردم تو این زمینه.

  2. با عرض سلام و ارادت
    این سایت که معرفی کردید برای تمامی رشته ها رو هم انجام میده؟ من میخام در حوزه روانشناسی مقاله بنویسم یکی دو تا سایت معرفی کردن و سفارش دادم ولی ریجکت خورد.

    1. سلام وقت بخیر
      بله میتونید درخواست خودتون رو به موسسه کارت پروژه (karet) ارائه دهید

  3. سلام وقتتون بخیر
    خیلی مقاله مفیدی بود برای من نوشتن مقاله isi خیلی چالش برانگیزه ..مخصوصا وقتی یه مقاله اصلاحیه میخوره . یه موردی که ذهنم رو درگیر کرده اینه که بنظرتون میشه برای ویراستاری نهایی جایی باشه که راهنماییم کنه تا خیلی مقالم ویرایش نخوره؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      خوشحالم براتون مفید بوده
      بله میتونید از موسسه کارت پروژه (karet) با داشتن تجربه‌ی چندین ساله در زمینه انجام مقاله ، انجام پروژه و پایان نامه دانشجویی کمک بگیرید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *