۷ نکته کلیدی برای کیوکارد آیلتس

۷ نکته کلیدی برای کیوکارد آیلتس

۷ نکته کلیدی برای کیوکارد آیلتس به شما کمک می‌کند تا با دید و آگاهی بیشتری به سمت کسب نمره 7 آزمون آیلتس بروید. شاید خیلی ها بر این باور باشند که ۷ نکته کلیدی برای کیوکارد آیلتس در آن شرایط اضطراب و استرس کارایی لازم را نداشته باشد. اما یقین بدانید که بدون تمرین و تلاش نمی توانید این ماراتن بزرگ را در زندگی پیروز شوید. ممکن است این نکات بیشتر از ۷ نکته کلیدی برای کیوکارد آیلتس باشد، که به نظر من هر کس می‌تواند با تمرین بیشتر به مابقی آن پی ببرد. برای آشنایی با سوالات بخش دوم آزمون اسپیکینگ به این صفحه مراجعه کنید.

۱- جملات کامل بسازین

۷ نکته کلیدی برای کیوکارد آیلتس

سعی کنین همیشه جواب‌های کامل بدین به جای اینکه مثلا خیلی حالت ریلکس بشینین و مثلا به صورت خیلی غیر رسمی و بریده بریده یه کلماتی رو تحویل اون فرد امتحان گیرنده بدین. وقتی که شما بریده بریده صحبت می‌کنین و یه سری جواب شما کامل نیست این حس به وجود میاد که شما یه جورایی می‌خواین سریعتر اون سوال رو تموم کنین و ادامه بدین یعنی این حس رو به طرف میده که شما خیلی در این مهارت قوی نیستین.

البته کامل جواب دادن به معنی زیاد صحبت کردن نیست بیشتر منظور از لحاظ منطقی هست. مثلا اگر یک سوالی از شما میشه سعی کنین سوال رو خوب متوجه بشین و یک جواب کامل به اون بدین، جواب کامل از لحاظ منطقی نه اینکه بخواید خیلی حرف بزنین سعی کنین اون چیزی که از شما خواسته رو کامل جواب بدین، سعی کنین یکسری جزئیات تا یک حد متناسب توی پاسختون بذارید.

خیلی از کلمات پرکننده یا اصطلاحات پرکننده استفاده کنین و مِن و مِن نکنین و سعی کنین جوابتون رو یک جوری برنامه ریزی کنین که یک روند طبیعی رو طی بکنه نه اینکه مثلا یکهویی تموم بشه.

۲- از کلمات و اصطلاحات سطح بالا استفاده کنین

از کلمات و اصطلاحات سطح بالا استفاده کنین

این خیلی خوبه اگر بتونین ازکلمات و عبارات و اصطلاحات سطح بالا استفاده کنین منتهی به شرطی اینکه کاملا به اونها مسلط باشین. مثلا خیلی بهتره بتونین یک جواب ساده و کامل و درست رو بدین تا اینکه مثلا بخواین یک سری کلمات سنگین استفاده کنین ولی به صورت اشتباه.

پس اگر کاملا تسلط داشتین خیلی خوبه که از لغات و نکات سطح بالا در بخش مکالمه آزمون آیلتس استفاده کنین ولی به شرطی که مطمئن باشین .

۳- از حروف تعریف و اضافه استفاده کنین

اینه که سعی کنین خیلی به حروف اضافه و تعریف دقت کنین. خیلی از کسانی که آیلتس رو امتحان میدن توی بخش مکالمه، چون این حروف تعریف و اضافه جزء اجزا کوچک زبان هستن معمولا فراموش میشن و این باعث میشه که شما خیلی نمره از دست بدین. سعی کنین توی تست به این نکات خیلی توجه داشته باشین.

۴- لحن گفتاری

لحن گفتاری

لحن گفتاری خیلی مهمه که شما با یک تُن زنده و شادابی سعی کنین به سوالات جواب بدین. خیلی از کسانی که توی آزمون آیلتس شرکت می‌کنن و تست میدن فقط مثل آدم اهنی به صورت یکنواخت صحبت می‌کنن و این اصلا جالب نیست برای فرد ممتحن و باعث میشه شما نمره از دست بدین و اصلا کار سختی نیست که بخواهین تُن صداتونو بالا و پایین کنین.

مثلا جاهایی که اطلاعات مهم دارین میدین تُن صداتونو بالا ببرین و سعی کنین اون صحبتی رو که دارین می‌کنین خیلی طبیعی تر و زنده باشه و فراموش نکنین که مردم خیلی بیشتر دوست دارن به شما گوش بدن وقتی شما یک تُن صدا مناسب داشته باشین.

5- لهجه

در مورد لهجه خیلی خوبه که به یک لهجه تسلط داشته باشین مثل English American, English British که اینها دو تا از لهجه‌های اصلی هستن، اما اگر مسلط نیستین به این لهجه‌ها سعی کنین یک لهجه خنثی داشته باشین یعنی انگلیسی رو درست صحبت کنین حالا نیازی نداره که اون جزئیات و ظرایف هر لهجه ای رو بخواین روش تمرکز کنین چرا که وضوح صحبت و وضوح اون گفتمان شما خیلی مهم تر از این هست که بخواین یک لهجه ای رو تقلید کنین که بهش تسلط ندارین وقتی شما دارین یک لهجه رو نصف و نیمه انجام میدین یا مثلا فرضا می‌گیم خیلی چیزهای دیگه اشتباه هست ولی شما فقط دارین با این لهجه صحبت می‌کنین اصلا واسه اون ممتحن جالب نیست این قضیه و قطعا نمرات زیادی رو از دست خواهید داد.

لهجه انگلیسی

به یاد داشته باشین که توی امتحان بیشتر هر چیز اونها به دنبال این هستن که شما درست صحبت کنین از لحاظ گرامری و یکسری لغات مختلف و متنوع رو استفاده کنین لغات اصطلاحات و نسبت به اون سوالی که از شما پرسیده شده بتونین یک سری ساختارهای مختلف گرامری با لغات مختلفی رو ارائه بدین.
پس اون لهجه خیلی مهم نیست تا وقتی که شما دارین درست صحبت می‌کنین.
انگلیسی خنثی اصطلاحا یعنی شما دارین درست و بدون اشتباه صحبت می‌کنین اما اون ظرایف مثلا لهجه بریتانیایی رو ندارین اصلا هیچ مشکلی نداره.
اینم به یاد داشته باشین آیلتس اصلا خیلی در مورد لهجه و استایل صحبت کردن نیست حالا بگین من مثلا British یا American را به طور کامل صحبت رعایت می‌کنم و روی نمره من تاثیر داره ؟
مهم‌تر از همه اینه اول ساختارها و لغات رو به صورت درست و صحیح استفاده کنین و لهجه خیلی مهم نیست.

۶- سوالات رو کامل متوجه بشین

سعی کنین سوالات رو کامل متوجه بشین مثلا به ظرایف سوالات دقت کنین مثلا :

Why do people in your country organize family parties?
Why do people in your country organize parties?”

در سوال اول می‌پرسه که چرا در کشور شما مردم پارتی می‌گیرن (پارتی‌های خانوادگی)
در سوال دوم فقط در مورد پارتی صحبت میکنه.
اینها یکسری جزئیات هست که باید بهش دقت کنین و خیلی هم طبیعی هست اگه سوالی رو متوجه نشدین می‌تونین یکی دوبار خیلی محترمانه و مودبانه از اون ممتحن بخواین که تکرار کنه اما بیشتر از یکی دوبار ممکنه نشون بده که شما در مهارت شنیداری آیلتس ضعیف هستین ولی یکی دوبار پرسیدن که بخواین براتون تکرار کنن خیلی هم نرمال هست.

7- ریلکس باشید

همیشه به یاد داشته باشین که ریلکس باشین توی امتحان و فرد ممتحن قرار نیست شما رو بخوره ریلکس باشین لبخند بزنین و خیلی سعی کنین نرمال صحبت کنین و مطمئن باشین که خیلی بهتره اگر استرس نداشته باشین و خیلی بهتر می‌تونین از پس امتحان بر بیاین.

امیدوارم مقاله ۷ نکته کلیدی برای کیوکارد آیلتس برای شما مفید واقع شده باشد و برای دیدن نمونه سوال‌های IELTS  می‌تونین از لینک زیر استفاده کنید.

۷ نکته کلیدی برای کیوکارد آزمون آیلتس به پایان رسید، امیدوارم با نظرات خودتون محتوای این صفحه را کامل تر کنید. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *