۱۷ نکته طلایی گرفتن نمره 8 اسپیکینگ آیلتس

17 tips for ielts speaking

نکات مهم آماده شدن برای آزمون آیلتس

گرفتن نمره 8 اسپیکینگ آیلتس ساده‌ترین کار و قاعده‌مندترین پروسه در آمادگی آزمون آیلتس می‌باشد.

اگر به خوبی برای آزمون آماده شوید و حسابی برای بخش‌های مختلف خود را آماده کنید بدون شک نمره 8 را کسب خواهید کرد.

چطور باید برای آزمون آیلتس آماده شد؟ این سوالیست که برای خیلی‌ها پیش می‌آید. آمادگی برای آزمون آیلتس (IELTS) یا همان سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی به ابزار و منابع، گران و پر هزینه نیاز ندارد.

گذراندن آزمون آیلتس شما را به تحصیل در ۱۲۰۰ دانشگاه معتبر در بیش از ۱۴۰ کشور مختلف نزدیک می‏‌کند. واقعیت این است که بهترین راه برای کسب نمره خوب در این آزمون برنامه ریزی صحیح و تمرین مداوم و مؤثر است.

روشی که ما برای آمادگی آزمون آیلتس در این مقاله ارائه می کنیم، شامل رویکردی 17 مرحله ای است که اکثر کسانی که در آزمون آیلتس نمره خوبی گرفته اند از آن پیروی کرده اند.

do-not-memorize

Avoid memorizing answers try to be spontaneous; and try to improvise. Just practice and be ready for everything

 از حفظی پاسخ دادن اجتناب کنید، سعی کنید فی البداهه صحبت کنید خلاق باشید. در نظر داشته باشید، اگر برای آزمون و تاپیک ها آمادگی خوبی داشته باشید قطعا نمره بسیار خوبی خواهید گرفت.


pronunciation

you should work on your pronunciation which means word stress, sentence stress and intonation

اکثر زبان‌آموزان از نداشتن تلفظ مناسب رنج می‌برند، سعی کنید روی تلفظ خود کار کنید. تلفظ درست شامل استرس کلمات، جملات و همچنین اینتونیشن می‌شود. هر کلمه‌ای که یاد می‌گیرید بارها صوت آن را بشنوید و تکرار کنید تا تلفظ صحیح، ملکه ذهنتان شود.


vocabulary-for-ielts

you should work on your vocabulary, expanding your range of words is so important

حتماً باید لیست کلماتی را از پیش آماده کنید تا در آزمون اسپیکینگ آیلتس از آنها استفاده کنید. کلمات را به صورت موضوعی برای بخش یک و سه و به خصوص بخش دو یاد بگیرید و به استفاده کردن از آنها عادت کنید. سعی کنید لغات را مرتب تکرار کنید تا کاملاً یاد بگیرید. هر چه از کلمات سطح بالاتری استفاده کنید در نمره شما تاثیر بهتری می‌گذارد.


اسپیکینگ-آیلتس

you should develop and master tenses and structures to use in the speaking part

به قدر کافی در زمینه گرامر آمادگی داشته باشید. چندین ساختار پیچیده را برای خود در نظر بگیرید و در استفاده کردن از آن مهارت کسب کنید. همچنین دانستن تمام زمان‌ها در زبان انگلیسی لازم و واجب است. سعی کنید از ساختارهای ساده بپرهیزید و عادت به استفاده درست از ساختارهای پیچیده کنید تا نمره خوبی کسب نمایید.


do not stare at ceiling or somewhere try to have eye contacts with examiner

در هنگام آزمون اسپیکینگ آیلتس به سقف یا زمین زل نزنید، تا می توانید طبیعی برخورد کنید، گرچه به نظر آزمون آیلتس پر استرس است و رسمی است، اما اگر از بالا به آن نگاه کنید می‌بینید که یک مکالمه ساده است. بنابراین سعی کنید به ممتحن نگاه کنید و با او صحبت کنید.


try to be friendly and polite

گاهی داوطلبان اسپیکینگ آیلتس، در جلسه آزمون حرف‌های بی‌ربط می‌زنند، مثلا اینکه شما استرس دارید ارتباطی به ممتحن ندارد. مودب باشید و دوستانه برخورد کنید.


در-اسپیکینگ-آیلتس-استرس-نداشته-باشید

avoid being stressful, think that the examiner is your teacher

ممتحن آدم فضایی نیست و آزمون آیلتس هم ساده‌ترین آزمون در جهان است، حداقل بخش اسپیکینگ آن، با کمی تمرین و آشنایی کامل با سوالات، می‌توان بهترین نتیجه را گرفت. قطعا برای آمادگی آیلتس به کلاس رفته‌اید یا بارها آزمون ماک شرکت کرده‌اید، در نظر داشته باشید که اکثر غریب به اتفاق ممتحنین آیلتس مدرس هستند، سعی کنید او را استاد خود فرض کنید تا استرس شما از بین برود.


try to arrive to the venue of your speaking test earlier to get used to the situation and get familiar with atmosphere. This will help you to reduce your stress

برای اینکه استرس کمتری داشته باشید، کمی زودتر به محل برگزاری اسپیکینگ خود مراجعه کنید کمی آن‌جا بشینید و به اطراف نگاه کنید تا آنجا برایتان آشنا شود. حتی کمی قدم بزنید و آب بنوشید با این کار استرس دیر رسیدن ندارید، با فضا آشنا می شوید و استرس شما کاسته می‎شود.


do not answer with yes or no or single words. try to expand your answer ,you are in the interview to show your speaking ability

در هیچ بخش از اسپیکینگ آیلتس نباید به صورت بله یا خیر و یا کوتاه به سوال پاسخ داده شود. سعی کنید یاد بگیرید چه طور جواب‌های خود را گسترش دهید. شما در این بخش از آیلتس قرار دارید تا دانش زبانی خود را نمایش دهید.


.in second part’s preparation time organize your thoughts and try to write keywords

در بخش دوم اسپیکینگ آیلتس یک دقیقه فرصت دارید تا برای پاسخ‌دادن آماده شوید. از یک دقیقه خود به خوبی استفاده کنید. از نوشتن جملات و عبارات طولانی بپرهیزید و سعی کنید کلمات کلیدی را بنویسید. با نظم و ترتیب کلمات و عبارات خودتان را بنویسید تا گیج نشوید.


do not read from your note in the second part of IELTS speaking just take a look to remember things

در بخش دوم اسپیکینگ آیلتس به هیچ وجه از روی برگه خود نخوانید، بلکه گاهی برای یاد آوری به آن نگاه بیاندازید.


if you run out of ideas in the second part do not panic take a look at your note or the task card to help gather your ideas

در دو دقیقه بخش دوم اگر ایده‌هایتان تمام شد و هنوز وقت داشتید حتماً به سوالات و bullet point نیم نگاهی بیاندازید تا بتوانید بیشتر توضیح دهید. اگر این کار را هم کردید و باز هم وقت اضافه آوردید و ایده‌ای برای حرف زدن نداشتید، میتوانید خاطره مرتبطی یا مثالی را بیان کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *