Search
Close this search box.
logo-zandi-english

اسپیکینگ آیلتس چگونه است

همه چیز در مورد IELTS Speaking و اسپیکینگ آیلتس چگونه است به ساده ترین و بهترین روش ممکن با نمونه سوال پاسخ داده شده. تکنیک ها و نکات پاسخ گویی به هر بخش از Speaking ielts را بیاموزید.

نمایش ویدیو درباره همه چیز در مورد IELTS Speaking
لیست مطالب

همه چیز در مورد IELTS Speaking

آزمون اسپیکینگ آیلتس (IELTS Speaking) به سه بخش تقسیم می‌شود و کل آزمون بین 11 الی 14 دقیقه طول می‌کشد. شما در چهار بخش زیر سنجیده و نمره‌دهی می‌شوید.

انسجام و روان صحبت کردنFluency and Coherence
استفاده از لغات مختلفLexical Resource
دامنه گرامری و دقتGrammatical range and Accuracy
تلفظ، مکثPronunciation

در این مقاله علاوه بر تکنیک های پاسخگویی اسپیکینگ آیلتس، به شما می گوییم که هر بخش از IELTS Speaking چگونه است.

چهارچوب پارت اول اسپیکینگ آیلتس چگونه است؟

پارت اول اسپیکینگ آیلتس یک  نوع مصاحبه است که حدود 5 دقیقه طول می‌کشد. بین 6 الی 12 سؤال در 3 موضوع مختلف پرسیده می‌شود و همه چیز در مورد شما است. به عنوان مثال، شغل، مطالعات، سرگرمی، غذا، مسافرت، زادگاه، موسیقی، کارهای روزمره و غیره ممکن است پرسیده شود. قسمت اول آزمون اسپیکینگ آیلتس، در واقع ساده‌ترین بخش است. موضوعات تقریباً همیشه در مورد شما و تجربیات شما است.

بعضی اوقات ممکن است اگزمینر آیلتس درباره یک موضوع غیر معمول سؤال کند. این کاملاً طبیعی است زیرا ممتحن می‌خواهد بررسی کند که آیا شما در مورد متداول‌ترین موضوعات جواب را به خاطر سپرده‌اید. بنابراین ممتحن نیاز به ارزیابی توانایی واقعی شما را دارد.

قواعد اسپیکینگ آیلتس چیست؟

1- تمرکز خودتان را بر روی natural و fluent بودن بگذارید تا اینکه گرامرهای پیچیده بکار ببرید. بیشتر داوطلبان در هنگام استفاده از گرامرهای پیچیده، fluency صحبت خودشان را از دست می‌دهند و این امر منجر به کاهش نمره آنها می‌شود. فقط جواب ساده و مستقیم بدهید، نیازی به پاسخگویی پیچیده و یا بکارگیری جزئیات بیش از حد نیست.

2- بجای حفظ کردن کل جواب، کلمه و ایده در مورد موضوعات متداول یاد بگیرید. مثلاً دو پاراگراف کامل را حفظ نکنید، زیرا ممتحن برای شناسایی این موارد آموزش دیده است و ممکن است نمره منفی بگیرید. احتمالاً بعداز حفظ کردن جواب ها، مثل ربات حرف میزنید، به همین دلیل اگزمینر متوجه حفظ کردن شما می‌شود.

3- به سؤال مستقیماً در 1 یا 2 جمله پاسخ دهید. با این حال، برخی از سوالات ممکن است شما را مجبور کنند که با جزئیات بیشتری به آن بپردازید. اگر احساس می کنید می‌توانید پاسخ طولانی‌تری بدهید، خود را محدود نکنید. این نکته را هم بدانید که ممتحن وقت را مدیریت می‌کند، بنابراین نمی‌توانید به همه سوالات پاسخ طولانی بدهید. قسمت سوم آزمون Speaking جایی است که از شما انتظار می‌رود در پاسخ‌های خود جزئیات بیشتری ارائه کنید.

نکته کلیدی در اسپیکینگ آیلتس، Paraphrasing است!

احتمالاً شما می دانید که Paraphrasing مهارت مهمی برای نمره بالا در Writing آیلتس و کسب نمره 7 یا بیشتر است، اما در اسپیکینگ چطور؟

در ارزیابی دایره لغات (lexical resource)  اسپیکینگ آیلتس برای نمره 7 ذکر شده است: “داوطلب از Paraphrasing به طور مؤثر استفاده می‌كند” و برای نمره 4 عنوان می كند: “بندرت سعی می كند Paraphrasing كند.” بنابراین واضح است که باید Paraphrasing را هنگام امتحان Speaking در نظر بگیرید.

پارافریز یعنی وقتی ممتحن از شما سؤالی می‌پرسد، شما نباید در جواب، از کلمات سوال استفاده کنید، به عبارت دیگر شما باید از مترادف کلمات استفاده کنید، در غیر اینصورت این امر می‌تواند نمره شما را در lexical resource پایین بیاورد. یک مثال بد برای سؤالات بخش 1 اسپیکینگ آیلتس را ببینید.

Topic: Food

What kind of food do you like?
The kinds of food I like are spicy such as Italian food and I like Iranian food too.

Are there any foods you dislike?
Yes, I dislike bland food such as tofu or white bread, they are too bland.

What food did you like to eat as a child?
As a child I liked to eat spaghetti and hamburgers, I sometimes ate cakes as a child too.

Do you prefer to eat alone or with other people?
I prefer to eat with other people because I can talk to them while I eat.

مشکلی که در اینجا وجود دارد چیست؟ آیا متوجه آن می‌شوید؟ به نظر می‌رسد از لحاظ دستور زبان صحیح است. اکنون با همان سؤال‌ها به یک جواب خوب نگاهی بیندازیم.

Topic: Food

What kind of food do you like?
I’m keen on spicy dishes such as Italian Pizza, Lasangna, and Cesar salads. I’m also into Iranian cuisine, in particular, GHormeh sabzi and Kebab.

Are there any foods you dislike?
Bland cuisine is not my cup of tea, such as tofu, soba noodles, or white bread… They just don’t stimulate my taste buds.

What food did you like to eat as a child?
When I was a kid I was mad about spaghetti and hamburgers. I remember how excited I used to get when we went to a restaurant to get a sandwich. I also had a sweet tooth, so I was pretty keen on cakes.

Do you prefer to eat alone or with other people?
I would rather have dinner or lunch with someone, like my classmates or friends, as I find it more sociable and we can chat about various things. I feel uncomfortable eating on my own.

چه چیزی را می‌بینید که اینجا متفاوت است؟

آیا در تمام قسمت های Speaking باید Paraphrasing کنم؟

بله، بکارگیری در هر جا که ممکن است، اما در مورد آن وسواس نداشته باشید. بعضی اوقات شما چاره‌ای ندارید که مستقیماً به سؤال پاسخ دهید.
به عنوان مثال ، در قسمت اول به احتمال زیاد از شما سؤال خواهد شد:

Do you work or study?
I am studying economics at the moment at Tehran Virtual University.

این پاسخ خوب است و توجه کنید که چگونه از کلمه “Studying” به صورت Continues استفاده شده است. پاسخ‌های خود را در پارت یک اسپیکینگ آیلتس مختصر نگه دارید، اما در پارت 3 باید نظرات خود را با یک مثال پشتیبانی کنید تا جواب طولانی‌تر شود.

آیا آزمون اسپیکینگ آیلتس Formal است؟

خیر، شما می توانید به طور غیر رسمی صحبت کنید (بدون زبان عامیانه، اما مراقب استفاده از idioms باشید). این بخش Writing آیلتس است که به زبان Formal نیاز دارد، به جز بخش نامه‌های غیررسمی رایتینگ جنرال پارت 1.

چهارچوب پارت دوم آزمون اسپیکینگ آیلتس چگونه است؟

در بخش دوم شما باید 2 دقیقه در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید. ممتحن یک task card به اضافه یک قلم و کاغذ جهت آماده سازی برای یادداشت کردن یک دقیقه‌ای به شما می‌دهد. شما باید بر اساس مباحث روی کارت، یک گفتگوی کوتاه انجام بدهید، جمعاً حدود 3 دقیقه طول می‌کشد. (آماده سازی 1 دقیقه و 2 دقیقه صحبت‌کردن) کارت از شما می‌خواهد که موضوعی را توصیف کنید. اکثر سولات در قالب 6 دسته‌بندی قرار می‌گیرند. برای دیدن تکنیک‌های پارت 2 اسپیکینگ آیلتس کلیک کنید. همچنین امتحان کننده ممکن است در پایان 2 دقیقه سؤال پیگیری را مطرح کند.

استراتژی اسپیکینگ آیلتس پارت دوم

داشتن استراتژی در این بخش از Speaking بسیار مهم است، زیرا 2 دقیقه مدت طولانی برای صحبت بدون توقف است. یک راه آسان، استفاده از 6 دسته‌بندی people – place – object – event – activity – your favorite است. به یاد داشته باشید که شما باید گفتگوی خود را توسعه دهید، این موضوع برای اخذ نمره بالای 7 بسیار مهم است.

در زیر یک ساختار مفید برای بخش دوم Speaking ارائه شده است. این یک رویکرد شناخته شده در بین اساتید آیلتس است و در صورت استفاده صحیح از آن می‌تواند خوب کار کند. ضمناً این ساختار انعطاف‌پذیر است بنابراین می توانید آن را تغییر دهید، لازم نیست به صورت 100 درصد از آن پیروی کنید.

  1. Introduce the topic
  2. Talk about the past
  3. Talk about the present
  4. Talk about the future

یک دقیقه آماده سازی پارت دوم

جملات کامل را ننویسید، فقط کلمات کلیدی را یادداشت کنید که می‌توانید هنگام صحبت، به آنها مراجعه کرده و جملات را ایجاد کنید. برای اطلاعات مهم یا ایده‌هایی که می‌خواهید به آنها اشاره کنید، تنها کلمه بنویسید.

در هنگام صحبت کردن، به یادداشت های خود خیره نشوید زیرا از fluency شما می‌کاهد. صحبت شما باید طبیعی و روان باشد. اگر بیش از حد تردید داشته باشید، نمره از دست می‌دهید، بنابراین سرعت خود را توسعه دهید. در ادامه یک نمونه سوال از کیو کارت پارت 2 اسپیکینگ آیلتس آمده است.

نمونه سوال پارت 2 اسپیکینگ آیلتس در مورد موزه

Introduction: I’d like to talk about a museum I visited a few months ago.

Past: Last September, I went to the Niavaran Museum in Tehran. This is a popular museum that exhibits art and design from the past, and also current fashion exhibits. When I visited, I saw a showcase of high-quality rare Kingdom dresses and examples of fashions from the 19th century. There were also many antique artifacts such as old furniture from the Middle Ages and a bed that the king slept on! … It was a fascinating place, and I think I was there for around 3 hours. There was also a beautiful restaurant in the building. It had high ceilings and big stained-glass windows; it was really magnificent. The food was great too, although a little expensive.

Present: Recently I have been too busy to go to any museums or art galleries but I am interested in visiting more galleries in Tehran, especially the Golestan Palace, which I hear is well worth visiting.

Future: Next summer I plan to visit Tehran so I’d like to go to the Golestan Palace, I heard it has a wide range of amazing exhibits. In particular mirror halls and artifacts from thousands of years ago. I’m going to do some research on what exhibitions are scheduled in the Golestan Palace and plan a whole day to walk around there.


This structure has worked well with many of my students, but with some topics, it might not work. Be flexible here.

I do not advise using idioms or proverbs in the IELTS speaking section. you really need to know exactly how to use these or they can sound memorized. The way to impress the examiner is to answer the question well by supporting and developing your points.

نمره دهی اسپیکینگ آیلتس چگونه است؟

اگر می خواهید تفاوت بین نمرات در IELTS Speaking را مشاهده کنید‌، به این لینک از سایت IELTS نگاهی بیندازید. در این صفحه، برای گرفتن نمره 1 تا 9 دلایل و استدلال کافی آورده شده است.

ایده‌هایی برای موضوعات دشوار Speaking ielts

گاهی اوقات در IELTS Speaking ، به شما یک موضوع پیچیده برای جواب دادن در بخش دوم می‌دهند. نکته مهم این است که اگر نمی‌توانید به یک داستان واقعی فکر کنید، از تخیل خود استفاده کنید. از قبل با چند ایده، خود را آماده کنید. برای دیدن بخش ایده‌پردازی سایمون کلیک کنید.

با ضبط کردن صدای خود در برنامه ضبط صدا موبایل خود تمرین کنید. صدا را به عقب برگردانید و به اشکالات و نقاط ضعف خود توجه کنید. اگر نمی‌توانید نقاط ضعف خود را مشخص کنید، از یک استاد آیلتس بازخورد بگیرید.

نکته: لازم نیست در مورد هر سوال جزئی در کیو کارت صحبت کنید. آنها فقط برای کمک به شما در فکر کردن به ایده‌ها هستند. اگر داستان خود را دارید پس از آن استفاده کنید و از تخیل خود استفاده نکنید. سعی کنید تا حد ممکن در موضوع بمانید، اما اگر مقدرای off-topic شدید، هیچ اشکالی ندارد. چون اینجا معیار task response وجود ندارد.

چند task card با موضوع دشوار

نمونه سوال پارت 2 اسپیکینگ آیلتس

در نگاه اول ، این کمی عجیب به نظر می‌رسد، یک رویداد رنگارنگ چیست! اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند جشنواره یا چیزی مثل کارناوال، سال نو (نوروز) یا شب یلدا با میوه و آجیل رنگارنگ است. بنابراین می‌توانید در مورد جشنواره‌ای صحبت کنید که رنگارنگ می‌باشد.

شاید مردم لباس‌های سنتی و رنگارنگ بپوشند، یا آتش بازی رنگارنگ مانند چهارشنبه سوری وجود داشته باشد و می تواند غرفه‌هایی برای غذا وجود داشته باشد که مواد غذایی و ادویه‌های رنگارنگ را بفروشند. ایده دیگر توصیف یک نمایشگاه گل است که به آن رفته‌اید و دارای گل‌های رنگارنگ زیادی بوده است.‌

نمونه سوال پارت 2 اسپیکینگ آیلتس

به زمانی فکر کنید که در ترافیک گیر کرده‌اید، کجا می‌روید؟ چرا اینقدر ترافیک وجود داشت؟ احساس ناامیدی کردید؟ در آن زمان با کی بودید؟

شما می توانید آن را به داستان دیگری مانند زمانی که یک پرواز را از دست داده‌اید متصل کنید و لاجرم باید مدت زمان طولانی در فرودگاه منتظر می‌ماندید، بنابراین ممکن است کل سفر چند روز طول بکشد. حتی داستانی در مورد سفری با اتوبوس که در آن اتوبوس می‌توانست خراب شود و کل سفر به یک کابوس تبدیل گردد.

نمونه سوال اسپیکینگ آیلتس

این ممکن است انتخاب اشتباه یک کارمند توسط مدیری باشد، این می‌تواند یک چیز ساده باشد مثلاً دوست شما لباس‌هایی را که مناسب نیست خریداری کرده، یا آنها به تعطیلات رفتند و هتلی را رزرو کرده‌اند که بسیار ارزان بوده و از همان اول معلوم بود که بسیار افتضاح است.

شما فقط می‌توانید یک داستان درست کنید یا می‌توانید یک اتفاق واقعی از زندگی خودتان را توصیف کنید. از تخیل خود در اینجا استفاده کنید و جزئیات زیادی درباره آن ارائه دهید. عواقب تصمیم بد و چگونگی تأثیرات آن را توضیح دهید.

چهارچوب پارت سوم اسپیکینگ آیلتس چگونه است؟

بخش سوم جایی است که شما باید با جزئیات بیشتری صحبت کنید. ممکن است مجبور شوید نظر خود را بیان کنید و دلایل و نمونه‌هایی با عمق بیشتری به پاسخ‌های خود اضافه کنید. سوالات به قسمت دوم وصل می‌شوند. این قسمت از آزمون حدود 5 دقیقه طول می‌کشد.

در بخش سوم IELTS Speaking ، باید پاسخ خود را توسعه و یک مثال خاص برای دفاع از ایده خود ارائه دهید. مباحث قسمت اول مربوط به شما و زندگی شما است و نیازی به پاسخ خیلی طولانی ندارند. اما، مباحث بخش سوم گسترده‌تر است و شما باید پاسخ بسیار طولانی‌تری بدهید.

حدود 6 یا 7 نوع سؤال پرسیده می‌شود. ممکن است در مورد عقیده، مقایسه، پیش‌بینی چیزی در آینده، اشخاص، تضاد و موارد دیگر سوال بپرسند.

به یاد داشته باشید که باید با ایده‌های از قبل تمرین شده وارد امتحان شوید. نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید طبیعی بودن است و سعی نکنید آزمایش کننده را با جملات بسیار رسمی یا پیچیده تحت تأثیر قرار دهید، زیرا این ممکن از fluency شما کم کند.

تکنیک زیر به شما کمک می کند تا با یک استراتژی کارآمد، جواب سوالات بخش سوم اسپیکینگ آیلتس را بدهید.

تکنیک پاسخگویی به پارت سوم اسپیکینگ آیلتس

  1. Give your opinion.
  2. Give a reason for your opinion.
  3. Give an example.

Example topic: Shopping

  1. Is shopping a popular activity in your country?
  2. How have shopping habits changed over recent years?
  3. Do you think shopping habits are likely to change in the future?

Let’s have a look at question 3

This question asks for your opinion and also asks for a prediction about the future.

Opinion: As far as I’m concerned shopping habits will change considerably over the next few years, particularly with online purchases and the use of smartphones to pay for items.

Reason: This is because most people now prefer online shopping, so carrying paper cash is becoming a thing of the past as digital payments are gaining popularity now.

Example: For instance, if I want to buy books, a new PC, clothing or just about anything, it’s often much cheaper and quicker to buy on Amazon. There are also more options to pay with Apple Pay or PayPal when doing grocery shopping. Also, very few people use cash now, as shopping is becoming more efficient and digital.

اسپیکینگ آیلتس چگونه است - همه چیز در مورد IELTS Speaking

معیارهای نمره دهی اسپیکینگ آیلتس (Marking criteria)

اگزمینر آیلتس براساس یکسری معیار شما را ارزیابی و نمره دهی می کند. قبلاً گفتیم که چهار معیار وجود دارد، اما الان میخواهیم هر معیار را به صورت کامل توضیح دهیم تا بفهمید چطور می توانید نمره بالاتری در آیلتس بگیرید.

روانی Fluency

داوطلب باید بدون تلاش قابل توجه و از دست دادن انسجام، قادر به صحبت کردن است. به طور کلی این معیار به سه دسته زیر تقسیم می شود.

  1. بدون تلاش صحبت کردن Effortless
  2. پیوسته حرف زدن Connected
  3. جواب های بلند Developed

شما باید با کمترین مکث و تأمل صحبت کنید. بهترین استراتژی این است که یک ایده اصلی بیان کنید و سپس در مورد اثرات مثبت و منفی آن صحبت کنید. مثلاً اگزمینر در مورد مشکلات شهرهای بزرگ سوال می کند. در اینجا چند ایده اصلی مثل ترافیک، آلودگی، شلوغی، گرانی و مخارج بالا وجود دارد. شما نباید این موارد را لیست بکنید، بلکه باید از اثرات منفی که ایجاد می کنند صحبت کنید. برای مثال، یکی از مشکلات ترافیک است و باعث می شود هر شخص که میخواد برود سرکار ساعت وقت خود را در ترافیک بگذراند. این باعث می شود در زندگی روزمره به کارها و علایق شخصی خودش نرسد. باعث می شود از جمع خانواده و دوستان دور بماند که بر استرس و نگرانی او می افزاید.

اگزمینر در مورد بازی های کامپیتری سوال می کند. شما از سرگرم کننده بودن آنها برای بچه ها می گویید و سپس از آسیب هایی که می تواند به بچه ها بزند. برای مثال، اجتناب از انجام دادن تکالیف یک ایده اصلی است و سپس اثرات منفی آن را بگویید. مثلاً در آینده به دانشگاه معتبر نخواهد رفت و شغل خوبی را پیدا نخواهد کرد. درادامه از مشکلات اقتصادی احتمالی سخن بگویید.

ممکن است در هنگام صحبت کردن کمی به گرامر، کلمات و جملات استفاده شده خود تردید کنید. در این شرایط اگر می توانید خود را اصلاح کنید. اما در نظر داشته باشید که اگر مدام خود را تصحیح کنید و سعی در جبران اشتباهات خود کنید، نمره Fluency شما پایین خواهد آمد.

استفاده از لغات مختلف Lexical resource

ممکن است شما کلمات مختلفی بلد باشید، اما از آنها در اسپیکینگ خودتان استفاده نمی کنید. این مشکلی است که در اکثر داوطلبین آیلتس وجود دارد و آنها از لغات ساده و مرسوم استفاده می کنند. برای گرفتن نمره 7، شما نیازی به استفاده از اصطلاحات و کلمات Less common ندارید. اما در صورتی که به دنبال نمره بالای 7 اسپیکینگ آیلتس هستید، باید حسابی تمرین کنید تا از رنج مختلفی از لغات در جواب های خودتان استفاده کنید.

تنوع (varied) در کلمات باید گسترده باشد. همچنین کلمات باید دقیق (percise) باشند. این‌ها تمرین میخواهد و یک شبه اتفاق نمی افتد. اگر مثل ربات از کلمات در جملات استفاده کنید، اگزمینر به سرعت میفهمد. همه کلماتی که از دهان شما خارج می‌شود، باید طبیعی به نظر بررسند. حرکات صورت، چشم و دست در طبیعی جلوه دادن صحبت ها بسیار موثر است.

دامنه گرامری Grammar

اگر به دنبال نمره بالای 7 اسپیکینگ آیلتس هستید، نیازی به استفاده از جملات پیچیده ندارید. در اینجا باید تمرکز خود را روی درست و سالم صحبت کردن بگذارید. مثلاً از فعل ساده برای گفتن چیزی در گذشته استفاده نکنید. هدف اول شما باید اجتنبا از اشتباه باشد و بعداز چند وقت می‌توانید برید سراغ جملات پیچیده اسپیکینگ آیلتس. مثلاً از کلماتی مانند Despite, Although, while, on the other hand و غیره استفاده کنید. اینها کلماتی هستند که دو بعد یک قضیه را عنوان می کنند و استفاده از آنها در اسپیکینگ سخت است. ممکن است در رایتینگ از آنها استفاده کنید، ولی در اسپیکینگ برای بیشتر بچه ها با اشتباه همراه است.

تلفظ Pronunciation

خیلی از بچه ها این معیار را دست کم می گیرند و به آن توجه نمی کنند. تلفظ را می توان به پنج بخش زیر تقسیم کرد:

  1. واضح (Clear)
  2. تأکید کردن (Emphasised) : یعنی برخی جملات را با صدای بلندتر نسبت به سایر جملات بگوییم.
  3. استرس کلمات (Stress properly)
  4. پیوستگی (Connected)
  5. مکث به موقع (Pause)

برای تقویت اسپیکینگ در سریع‌ترین زمان ممکن مشاهده فیلم‌ها و سریال‌های مناسب با سطح شما، گوش دادن به داستان‌های کوتاه و شرکت در کلاس‌های مفید پیشنهاد می‌شوند.

این جملات تعداد بی‌شماری هستند که برای آشنایی بیشتر با آن‌ها صفحه لغات و صفحه اصطلاحات سایت زبان زندی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب Makkar speaking IELTS و Actual Test Speaking از بهترین منابع تقویت اسپیکینگ آیلتس به حساب می‌آیند.

برای کسب این نمره در آزمون آیلتس نیازمند دانش خوبی در زبان انگلیسی می‌باشید. اما با تمرکز بر Fluency و استفاده از اصطلاحات، کسب این نمره کار سخی نیست.

گرامر یکی از مهم‌ترین نکات تقویت اسپیکینگ می‌باشد. در صورت عدم دانش نسبت به گرامر زبان انگلیسی، اسپیکینگ شما سرشار از اشتباه ساختاری خواهد بود و کمکی به بهبود نمره شما در آزمون‌های بین المللی نخواهد کرد.

30 پاسخ

  1. سایت تون خیلی خیلی مفید، جامع و قابل فهم می باشد.
    ممنون از زحمات شما

  2. سلام
    واقعا نحوه تدریس عالیه
    سوالم آینه پکیج طلایی مجموع همه پکیج هاس ؟
    فرقی نداره ؟فقط تخفیف داره شده ۱۸۰۰ ؟
    درسته؟

    1. سلام وقت بخیر، ممنونم از قدردانی
      بله پکیج طلایی مجموع همه است، یعنی میتونید کل محتوای سایت را دانلود کنید.
      بله فرقی نداره، چون دارید یکجا خرید می کنید، تخفیف خورده

  3. نحوه تدریس شما بی نظیر است. من خیل از پکیج شما یاد گرفتم. مخصوصاً از دسته بندی و ایده های ثابتی که برای اسپیکینگ آیلتس گفتید. اینجوری با یک نمونه جواب، سوالات خیلی زیادی رو جواب میدیم. خیلی عالی بود ممنون

  4. سلام و عرض ادب استاد عزیز
    تقریباً یک ماهی میشه که دارم براساس الگوهای پکیج اسپیکینگ آیلتس که توضیح دادید میرم جلو و خداروشکر خیلی پیشرفت کردم. خیلی از سوالات پارت 2 اسپیکینگ برام سخت بود، ولی با تکنیک های شما الان یک سر و گردن اومدم بالاتر. سپاس فراوان

    1. آفرین به تلاش و کوشش خودت که وقت گذاشتی و نمونه جواب ها رو یاد گرفتی. با الگوهایی که گفتم به راحتی میتونی جواب 20 تا سوال رو به صورت یکسان بدی

  5. من الان سه ماه است که درام از مطالب و ویدیوهای سایت شما استفاده می کنم. خیلی خیلی زحمت کشیدید. من از همون روزهای اول پکیج طلایی رو خریدم و سعی کردم قدم به قدم برم جلو تا نمره ام بره بالاتر. خداروشکر که تا الان خیلی بهتر شدم و میخواستم از شما بخاطر این مجموعه خوبی که تهیه کردید تشکر کنم. خدا خیرتون بده

    1. ممنونم که تجربه خودت رو از پکیج طلایی نوشتی. خبر دارم که نمره خوبی هم گرفتی. انشالله بتونی هر چه زودتر مهاجرت کنی.

  6. بسیار عالی و کاربردی بود. من خیلی از صفحات سایت شما رو مطالعه کردم، همه چیز عالی هست. معلمومه خیلی وقت گذاشتید

    1. نظر شما باعث روحیه بنده است که مطالب بیشتری بسازم. متشکرم

  7. سلام اول خواستم به خاطر سایت قوی ازتون تشکر کنم و اینکه بپرسم کلاس های خصوصی شما با خرید پکیج ها یکی هست؟ مثلا اگر پکیج طلایی دسترسی به محتوای کل سایت رو بخریم (با دانش زبان تقریبا advanced) آیا نیاز به شرکت در کلاس های شما هم هست؟

    1. سلام وقت بخیر، خواهش می کنم نظر لطف شماست
      خیر نیازی به شرکت در کلاس نیست. هر آنچه که نیاز است، در پکیج طلایی توضیح داده شده و به همه ابهامات جواب دادم.
      درس های ابتدایی رایگان است و میتونید قبل از خرید روش تدریس من و محتوای آموزشی را ببینید و سپس تصمیم به خرید کنید. من بدون پرداختن به مسائل حاشیه ای، استراتژی‌ها و هر آنچه که نمره شما را بالا می‌برد، گفتم.
      پیروز و پایدار باشید.

  8. از اینکه دانش خودتان را در اختیار دیگران قرار می دهید سپاسگذارم

    1. خوشحالم که محتوای اسپیکینگ آیلتس مورد شما قرار گرفته.
      نظرات ارزنده شما، باعث دلگرمی به من برای تولید محتوای بیشتر است. 🌼🌸

  9. درود بر شما استاد عزیز

    کاملاً مشخصه که با صبر و حوصله فراوان آموزش‌های را نوشتید. میخواستم تشکر کنم از سایت عالی و کاربردی تون
    سرافراز باشید

  10. سلام استاد، خواستم تشکر کنم از بابت شخصی سازی سوالات اسپیکینگ در جلسات خصوصی که با شما داشتم، بسیار عالی بود و من بدون هیچ دغدغه ای سوالات را جواب دادم و نمره اسپیکینگم از بقیه اسکیلهام خیلی بالاتر شد. بنظرم این روش یعنی شخصی سازی با ساختار درست کمک خیلی بزرگی به فراگیران میکنه.موفق باشید.

    1. سلام ممنونم خانم مفیدی
      خداروشکر که بعداز چند کلاس خصوصی، با تکنیک‌ها آشنا شدید و تونستید با تلاش و پشتکار به نمره‌‌ی خوبی برسید.

      1. آقای زندی سلام وقت بخیر .اول از همه تشکر کنم بابت سایت بسیار بسیار مفید ومنسجمی که در اختیار ما قرار دادید.ببخشید میخواستم بپرسم که اگر ما پکیج های شما رو نخریم وفقط از مطالبی که اینجا رایگان گذاشتید استفاده کنیم برای نمره پنج جنرال کفایت میکنه یا خیر ممنون میشم پاسخ بفرمایید

      2. سلام وقت شما هم بخیر
        قطعاً منابعی که به صورت رایگان قرار داده شده میتونه به شما در کسب نمره 5 کمک بکنه

  11. سلام . وقتتون بخیر
    سایتتون و روش تدریستون اونقدر خوب بوده که تو کلاس آیلتس بهمون معرفی شدید . من امروز اولین باره به سایتتون سر زدم و امیدوارم بتونم از مطالب خوبتون استفاده کنم. مرسی بابت در اختیار گذاشتن اطلاعات بصورت رایگان که ما هم بتونیم راحت تر استفاده کنیم.

  12. با سلام ممنونم‌ از راهنمایی های مفید و حرفه ایتون🙏🙏🙏🙏

  13. واقعا عالی سایتتون من تمام نکات که این مدت از اینور و اونور نصفه و نیمه پیدا کرده بودم مرتب تو پیجتون داره
    سربلند باشید 🙏🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️

  14. خیلی سایت عالی دارید واقعا من را از بلاتکلیفی نجات داد امیدوارم همیشه موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *