بهترین مرکز یا سنتر آزمون آیلتس در تهران و ایران

بهترین مرکز یا سنتر آزمون آیلتس در تهران و ایران

بهترین مرکز برای آزمون آیلتس

ابتدا عرض کنم که بنده در سنتر عصر و دین دانش آزمون آیلتس دادم و راضی بودم. متاسفانه آزمون‌های ماک این سنتر به سرعت پر می‌شود. پس حتماً حتماً زودتر اقدام به ثبت‌نام کنید. شما باید حداقل دو الی سه امتحان Mock قبل از آزمون اصلی داشته باشید.

توصیه می‌کنم که اگر در شهرستان هستید، همان شعبه یا نزدیک‌ترین شهر را انتخاب کنید. وضعیت روحی و روانی قبل از امتحان آیلتس بسیار مهم است. نباید استرس پیدا کردن آدرس داشته باشید.

سنتر آیلتس در ایران خیلی مهم است. بنابراین در هر سنتر آیلتس که شرکت کنید، تفاوت اساسی در نمره شما دارد.

اگر به سایت های مختلف مراجعه کنید آنقدر حرف های ضد و نقیض می زنند که آدم سردرگم می‌شود و نهایتاً به راحتی نمی توانید تصمیم بگیرید، کدام سنتر آیلتس ثبت نام کنید. اما من در اینجا به شما سرنخ‌هایی می‌دهم تا بتوانید بهترین سنتر یا مرکز آیلتس تهران و ایران را پیدا کنید.

مراکز رسمی و مجاز آیلتس سازمان سنجش

مراکز برگزاری آیلتس دائم کم و زیاد می‌شود. بعداز لغو آزمون به مدت 3 ماه در انتهای سال 1401، مراکز معتبر آیلتس سازمان سنجش دستخوش تغییرات زیادی شدند. سازمان سنجش اعلام کرد که استانداردهای لازم در مراکز برگزارکننده آیلتس رعایت نمی‌شود و تا زمان برقراری نظم و انضباط این آزمون لغو می‌شود.

در اوایل اردیبهشت 1402 اعلام کردند که آزمون کتبی آیلتس به صورت محدود و آیلتس کامپیوتری بصورت نامحدود برگزار خواهد شد. اما این بار مجوز فقط به سه سنتر یا مرکز برگزارکننده داد شد.

مرکز شماره 1عصر دین و دانش
مرکز شماره 2تهران آیلتس
مرکز شماره 3ایرسافام
مرکز شماره 4پروشات

پس از کش و قوس‌های فراوان آزمون کتبی به دلیل لو رفتن سوالات در تابستان 1402 لغو شد و تمامی کسانی که ثبت نام کردند به سمت آزمون کامپیوتری هدایت شدند، اما آن هم بعداز مدتی لغو شد. سرانجام مراکز برگزاری آزمون کامپیوتری بعداز سه ماه تعلیق در تاریخ 1402/09/14 با مجوز سازمان سنجش شروع به ثبت نام کردند

مراکز ثبت نام آیلتس

در ادامه سه تا از مراکز برگزاری آزمون آیلتس با لینک وبسایت آنها آمده است. با کلیک بر روی لینک به سایت آنها مراجعه کنید و از طریق منو، آزمون کتبی آیلتس یا کامپیوتری را انتخاب کنید. چنانچه تاریخ و ظرفیت آزمون برای شما مناسب بود، اقدام به ثبت نام کنید.

  1. مرکز آزمون آیلتس تهران (وبسایت)
  2. مرکز آزمون آیلتس ایرسافام (وبسایت)
  3. مرکز آیلتس عصر دین و دانش (وبسایت)
  4. مرکز آزمون آیلتس پروشات (وبسایت)

اگر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده باشید مراکز مجاز آیلتس در ایران در بخش آزمون های بین الملل ذکر شده است. لیست مراکز مجاز آزمون آیلتس را آورده است. در تصویر زیر مشخص است که موسسه ایرسافام، تهران آیلتس و عصر دین و دانش می‌توانند آزمون آیلتس برگزار کنند.

موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام

نشاني: تهران، خيابان دكتر شريعتي، بالاتر از پل صدر، انتهاي شهيد ميرزاپور(سهيل سابق)، قلندري شمالي، بن بست ساناز، پلاك 3

شماره تماس:02175292

موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

نشاني: تهران، خیابان ولی عصر ، ضلع شمالی پارک ساعی،کوچه ساعی یکم، بن بست دانش،موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش.

شماره تماس: 02188644690 – 02188644691

آیلتس تهران

نشاني: تهران – خیابان فرمانیه غربی بین آقایی و آریا – بالای بانک پاسارگاد پلاک 118

شماره تماس: 02126459239 – 02122692833 – 02126658313

موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین

نشانی: تهران، بزرگراه شهید مدرس شمال، خیابان شهید دستگردی (ظفر)، پلاک ۲۱۵، برج های طلایی کیش، طبقه اول

تلفن: ۰۲۱۲۲۹۲۱۵۲۴ – ۰۲۱۲۲۹۲۱۵۳۲ – ۰۲۱۲۲۹۲۱۵۷۹ – ۰۲۱۲۲۹۲۱۰۹۷

البته در تصویر زیر مرکز آزمون آیلتس پروشات آمده است، اما تا این لحظه مجوز لازم از سازمان سنجش برای برگزاری امتحان آیلتس نگرفته است. همانگونه که گفتم، سازمان سنجش می خواهد همه به صورت کامپیوتری امتحان بدهند، ولی در حال حاضر موسسه پروشات امکانات لازم را ندارد.

مراکز برگزاری آیلتس

کدام مرکز برای آیلتس بهتر است؟

از نظر من مرکز آزمون آیلتس عصر دین و دانش بهتر از همه است. در ادامه قصد دارم به برخی از سوال هایی که عموما شاید اصلا داوطلبان آزمون آیلتس ندانند و به زور به خورد آن ها خورانده اند پاسخ بدهم.

نمره کدام مهارت آیلتس دست سنتر است؟

بخش اسپیکینگ است که ممکن است دست سنتر یا به بیانی دیگر دست ممتحن باشد. اما بخش لینسینگ و ریدینگ نکته ی پوشیده ای ندارد که فرقی داشته باشد. برای مهارت رایتینگ، تمامی پاسخ ها برای IDP استرالیا ارسال می‌شود و آنها نمره دهی می کنند. تجربه به من ثابت کرده است که مرکز عصر دین و دانش بهتر است.

متاسفانه، ممکن است نمره اسپیکینگ و رایتینگ شما براساس نمره ریدیدنگ و لیسنینگ داده شود. این بسیار دلسرد کنند است، چون یک شخص ممکن است در اسپیکینگ قوی باشد ولی در ریدینگ نه. بر فرض اگر نمره ریدینگ شما 6 باشد، ممکن است سلیقه‌ای عمل کنند و نمره رایتینگ شما را 5.5 بدهند، بدون اینکه آن را نگاه کنند.

استفاده از هدفون برای مهارت شنیداری

بله. بازار رقابتی سنتر های آیلتس در ایران و به خصوص در تهران کیفیت همه سنترها را بالا برده و همگی از هدفون استفاده می‌کنند. این در حالی است که قبلاً در سالن‌های بزرگ، با بلندگوهای بسیار بد آزمون ها را برگزار می‌کردند.

آیلتس چند بار در سال برگزار می شود؟

آیلتس چند بار در سال برگزار می شود؟

آزمون آیلتس هر هفته در مراکز برگزاری آیلتس برگزار می‌شود. در مواردی محدود ممکن است آزمون آیلتس از سمت سازمان سنجش یا موسسه IDP استرالیا لغو شود. اما بعداز مدتی دوباره شروع به ثبت نام می کنند.

ویژگی های ممتحن اسپیکنیگ آیلتس

خیلی وقت ها بعد از آزمون از زبان آموزان شنیده‌ام که ممتحن آزمون بد اخلاق بود یا نمیگذاشت من حرفم را بزنم. متاسفانه این حرف ها درست است، این مسائل احتمالاً تمرکز شما را خراب می‌کند. پس کمتر به آنها فکر کنید.

شما باید مثبت اندیش باشید و اعتماد به نفس داشته باشید. اگر زیاد به فکر شانس و اقبال باشید، کار بدتر می‌شود.

در ایران آیلتس دادن اشتباه است؟

همه مراکز برگزاری آیلتس در ایران نسبتاً خوب هستند و فرقی با هم نمی کنند. با توجه به هزینه بالای مسافرت به یک کشور همسایه و استرس های سفر، توصیه می کنم در ایران امتحان دهید. موفقیت آزمون آیلتس مدیون ۳ چیز است:

  1. تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی و دانش زبانی
  2. شناخت دقیق تکنیک‌ها و ساختار آزمون آیلتس
  3. انجام تست آزمایشی با کتاب های کمبریج آیلتس

اما در عین حال خبرهای ضد و نقیضی از کشور همسایه یعنی ترکیه به گوش میرسد. بسیاری از داوطلبین که به علت لغو آزمون در ایران مجبور شدند در ترکیه امتحان دهند ادعا دارند که نمرات بالاتری نسبت به ایران دریافت کرده اند. آنها بر این عقیده‌اند که در ترکیه اگزمینر Speaking بهتر نمره می دهد. از طرف دیگر نمرات Writing آنها فراتر از انتظارشان بوده است.

با این حال تصمیم نهایی با شماست. به نظر میرسد ترکیه امتحان دادن مزایایی دارد، اما در عین هزینه هتل، بلیط و غیره را باید به عنوان معایب در نظر گرفت. اگر از نظر مالی می توانید این هزینه ها را پوشش دهید، بنابراین در ترکیه ثبت نام کنید.

نکته دیگر آزمون کتبی آیلتس است که در ایران برگزار نمی شود. چنانچه تایپ ضعیفی دارید، پیشنهاد می کنم حتماً در ترکیه، ارمنستان، آذربایجان یا امارات امتحان دهید. به نظر من امکان تقویت سرعت تایپ در کوتاه مدت وجود ندارد، بنابراین اگر زمان کافی ندارید، حتماً در کشورهای همسایه امتحان دهید.

موسسه IDP یا British Council

همان طور که می دانید Reading و Listening که فرقی نمی کنند، ۴۰ سوال دارند و بصورت کاملاً مکانیک وار نمره دهی می شوند.

اما رایتینگ و اسپیکینگ فرق دارند، متاسفانه گاهی اوقات سلیقه‌ای عمل می‌کنند. در نظر بگیرید که یک اگزمینر از صبح 10 برگ رایتینگ را تصحیح کرده است. انرژی کمتری برای برگه یازدهم دارد، بنابراین ممکن است نیم نگاهی به سایر مهارت های شما بندازد، یا نمره‌ای کیلویی رد کند.

نورپردازی و امکانات مرکز برگزاری آیلتس

در حال حاضر تمامی سنترها، در سالن‌ها یا هتل‌ها آزمون  برگذار می‌کنند که شرایط مناسبی دارند. همانگونه که در عکس پایین می‌بینید، میز، صندلی، پروژکتور، نورپردازی و سایره امکانات از کیفیت مناسبی برخوردار است.

مراکز برگزاری آیلتس در تهران

حال اینکه یکی از سنترها در گران‌قیمت‌ترین هتل شهر تهران آزمون خود را برگزار می‌کند یا دیگری در ساختمان خودشان برگزار می‌کند مادامی که کیفیت صوتی خوبی باشد و نور کافی و بی سرو صدا باشد کافیست.

امکانات رفاهی مکان برگزاری آزمون به چه نحوی است؟

در ابتدای آزمون یک آبنبات برای جلوگیری از غش داده می‌شود.

نحوه برخورد و اطلاع رسانی و سنتر با من چگونه است؟

همه مراکز سایت دارند، و تمامی مراحل ثبت‌نام اینترنتی انجام می‌گردد. اعلامیه های مهم SMS می‌شود. مثلاً با یک SMS از شما درخواست می‌شود که از طریق سایت، آزمون اسپیکینگ خودتان را انتخاب کنید.

سوالات متداول مراکز برگزاری آیلتس

با جواب‌های کوتاهی که به سوالات زیر دادم، شاید جواب بهترین سنتر یا مرکز آزمون آیلتس در ایران را پیدا کنید!

آیا سنتر آیلتس در نمره من تاثیر دارد؟

بله، مخصوصاً در بخش IELTS Speaking که نمره دست اگزمینر است.

آیا سنتری که در آن آیلتس برگزار می شود کیفیت مناسب صوتی را فراهم می کند؟

بله، مخصوصاً در بخش IELTS Speaking که نمره دست اگزمینر است.

آیا سنتری که در آن آیلتس برگزار می شود کیفیت مناسب صوتی را فراهم می کند؟

99 درصد کیفیت مناسب است، پس معیارهای دیگر را بسنجید.

کدام مرکز ممتحن خوش اخلاق دارد و خوب نمره می‌دهد؟

به مرکز برگزار کننده ربطی ندارد، اینجا فقط شانس دخیل است.

در ایران، آزمون آیلتس دادن اشتباه است؟

اگر بودجه و امکانات کافی دارید، در کشور دیگر مثل وان یا استانبول ترکیه و همچنین ایروان ارمنستان امتحان IELTS بدهید.

IDP نمره نمی دهد British Council نمره دهی بهتری دارد؟

توی ایران تمامی امتحانات زیر نظر IDP است، پس عملاً کاری از دستمان بر نمیاد. فقط میشه رفت ترکیه یا ارمنستان که British Council آزمون آیلتس برگزار می کنه.

مکان برگزاری آزمون جای مناسب با نور پردازی خوب و بی سرو صدا باشد؟

99 درصد برگزارکنندگان آزمون آیلتس از کیفیت و استاندارد قابل قبلی بهره می‏ برند، پس سعی کنید معیارهای دیگر را بسنجید.

امکانات رفاهی مکان برگزاری آزمون به چه نحوی است؟

 تمامی امکانات مراکز برگزار کننده آیلتس مشابه است، بعضی‌ها در هتل و برخی در ساختمان خودشان امتحان آیلتس برگزار می‌کنند.

نحوه برخورد و اطلاع رسانی سنتر آیلتس با من چگونه است؟

همه چیز از طریق سایت انجام می‌شود. در مراحل مختلف از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی می‌کنند. در زمان امتحان آیلتس گاهی به تندی برخورد می‌کنند.

14 پاسخ

  1. ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار ما گذاشتید. من قبلا دین و دانش ماک امتحان دادم. سال 1400. از شرایط برگزاری خیلی راضی نبودم. توی کلاس برگزار شد و با صندلی های تک نفره ای که هم خیلی کوچیک بودند و وسایل آدم کاملا روی میز جا نمیشدند و هم صندلی ها با تکون خوردن بچه ها جیر جیر می کردند و اصلا برای ریدینگ اون صدا تمرکز رو ازت میگرفت و اعصابت رو خورد میکرد. اما برای لیسنینگ کیفیت صدای هدفون خوب بود.

    1. بله مشکلات سنتر دین و دانش از قبیل برگزاری امتحان توی اتاق کوچک و صندلی برای منم بود. مرسی از اینکه نظرتون رو نوشتید

  2. من تا به حال دو بار با ایرسافام امتحان آکادمیک دادم به تاریخ 2017 و فوریه 2023
    امتحان 2017 رو هتل پارسیان دادم کاغذی ، شرایط امتحان خوب بود ، ممتحن ها حرف نمیزدند و هدفون هم مشکلی نداشت البته کمی نویز و خش خش بود ولی مانع شنیدن نمیشد، حتی در روز برگزاری speaking من به شدت ترسیده بودم از حرفای بقیه و استرس بالایی داشتم. ممتحن به من 3 دقیقه زمان داد تا خودم رو با شرایط اتاق برگزاری وفق بدم ( یعنی صبر کرد و ضبط رو شروع نکرد ) و کاملا با آرامش سوالات رو از من پرسید که نتیجه اش هم شد 7.5 .
    در فوریه 2023 امتحان کامپیوتری دادم ، سخت افزار عالی اینترنت عالی ممتحن ها فوق العاده ، از کیفیت برگزاری بسیار راضی بودم و استاندارد IDP کاملا رعایت شده بود. هیچ استرسی نداشتم که البته همین باعث شد یه کم بی تفاوت و ریلکس بشم در امتحان و یکی از سوالات listening رو جا موندم. برای آزمون speaking اگزمینر خیلی حرفه ای شروع به سوال کرد ، درسته که بین مون یه تلق شفاف بود اما هیچ چیزی مانع شنیدن نمیشه، اون دوستایی که میگن از در و دیوار میپرسن یا درخت و من نشنیدم ، مسئله مهارت شنیداری اونهاست وگرنه شرایط اتاق اصلا و ابدا مانع رسیدن صدا نیست . درباره نحوه سوالات هم از من درباره کلید و حافظه پرسید و اینکه در نوجوونی چقدر ورزش میکردم ، CUE CARD هم یه سوال بی ربط بود که توضیح بده تا به حال به چه کسی چه چیزی یاد دادی. و در ادامه بحث به این رسیدیم که جوونا به بزرگترا چی میتونن یاد بدن و روش های آموزش آکادمیک موثر هست یا نه . ( مثلا من برعکس باور رایج گفتم تئوری بخش اصلی یادگیریه و تجربه برای وقتیه که نتونی از درس بقیه عبرت بگیری ، یا اینکه آموزش دانشگاهی خیلی هم با کیفیت و کار آمده و اینکه تا حالا به هیچ کس هیچ چیز یاد ندادم ، که این ضعف من بود اگر دقت بیشتری میکردم و یه داستان سرهم میکردم درباره یاد دادن نون پنجره ای به مامانم، مطمئنا نمره بهتری میگرفتم )
    ببینید در بخش SPEAKING و کل آیلتس هیچ نظر درست یا غلطی وجود نداره ، شما اونجایید که نشون بدید چقدر میتونید حرف بزنید حتی درمورد مسائلی مثل رنگ مو یا مذهب مسئله جبهه گیری نیست فقط حرف زدنه. بهترین متد هم اینه که یه لیست از سوالات رو از سایت خود BRITISHCOUNCIL یا IDP دانلود کنین و درباره هر کدوم یه داستان آماده داشته باشید. همین . بقیه حرفا تجربه افراد ناشی از استرس و مهارت خودشونه .
    در کل من از ایرسافام راضی ام هر دو بار با اینکه 2023 شدم 7 و 2017 7.5 . همه موارد هم خارج نمره دهی میشه و SPEAKING هم بارم بندی داره برای هر ریز مهارت. هر چی بارت بیش برفت بیشتر 🙂
    اینکه میگن میپرن وسط حرفت و میخوان بهت استرس بدن ، بخشی از امتحانه . هر فرد مدت محدودی برای ارائه سطح زبانش وقت داره وقتی ممتحن میپره وسط حرفتون یعنی یا خیلی آهسته حرف میزنید یا خیلی بی ربط فقط دارید کش میدید . همچنین بدونید که اگزمینر ها گردشی ان یعنی ممکنه از دست یکی فرار کنید و یه شهر دیگه یه سنتر دیگه دقیقا بیوفتید بهش.
    برای ابتدای صحبت هم آمادگی داشته باشید که اگزمینر قوانین کلی رو همراه یه سری اطلاعات سریع طوطی وار بگه و بپره سر سوال اول مسئله همونطور که گفتم زمانه نه مشکل شخصی با فرد که بیاد تو کلاس ما شرکت کنه یا هر چی ، با این حرفا خودتون رو توجیه نکنید.
    موفق باشید.

      1. خوشحالم که این محتوا رو دوست داشتید

  3. سلام من تجربه آزمون ماک و اصلی رو در ایراسفام توی ماه گذشته دارم. خب اول از همه اینکه برای اسپیکینگ ماک توی گاندی رفتم که رفتارشون واقعا خوب بود اما استرس من به قدری بالا بود که به لکنت افتاده بودم و اگزمینر هم تمام تلاشش این بود که با آرامش سوال بپرسه تا من بدتر نشم. آزمون اصلی هم توی شرعتی بود که بازم اول وقت بود و رفتار خوب یداشتن، اینبار اگزمینر خانم بود و مدام صحبتهام رو نصفه میذاشت و دقیقا برعکس اگزمینری که توی ماک بود رفتار میکرد بطوری که نمیذاشت از هیج ساختاری درست استفاده کنم. خب حالا برسیم به کتبی که هم ماک هم اصلی هتل اوین برگزار شد. توی آزمون ماک کتبی کیفیت هدستها کمتر بود، مکالماتی هم که پخش میشد صدا رو اکو میکرد و واقعا نمره لیسنینگم بااونکه در حالت عادی نقطه قوتم بود خیلی پایین اومد. توی آزمون اصلی کیفیت هدستها خیلی خوب بود و همه جیز منظم و مرتب بود فقط بینهایت امتحانش سخت بود. فقط یه تجربه خیلی خوب بگم به هرکسی که تازه میخواد شروع کنه، بهترین کار قبل از شروع یک آزمون ماک هست که هم ترستون بریزه هم با تستها آشنا بشید هم درست برنامه ریزی کنید.موفق باشید

    1. خیلی ممنونم که از آزمون مرکز ایرسافام اینجا نوشتید.
      بله، باید هر سنتری که آزمون داریم، همونجا آزمون ماک شرکت کنیم تا توی امتحان اصلی ترسمون بریزه

  4. من موافق نیستم با این که همه چی به خودتون بستگی داره. بیشتر مواقع ما محدودیت زمانی داریم و نمیتونیم صبر کنیم تا پرفکت بشیم بعد آزمون بدیم. مثلا ممکنه من در حدی خونده باشم که بتونم نمره 6 یا 6.5 رو بگیرم. قطعا وقتی در این حد توانایی داری، شرایط آزمون که زمان بندی خیلی سختگیرانه ای هم داره روت تاثیر میذاره و حداقل نیم تا یک نمره میتونه تو رو پایینتر بیاره. از طرفی با مقایسه آزمونها و نمرات ماک (یا آیلتس) منتشر شده در اینترنت به خصوص در رایتینگ و اسپیکینگ، تفاوت سلیقه اگزمینر در نمره دهی (نیم تا یک نمره تفاوت) رو به وضوح میشه دید. و بیشتر مواقع، افرادی که ناراضی هستن، همین نیم تا یک نمره تفاوت براشون خیلی تاثیر گذاره.

    1. براساس نتایجی که توی یک سال اخیر دیدم، منم با شما هم نظرم. فقط این رو بگم که ایرسافام خیلی افتضاح هست، اصلاً توصیه نمی کنم.
      سعی می کنم این مقاله رو براساس تجربه‌های جدیدم برورسانی کنم.

      1. ایرسام فام بدترین مزخرف ترین و نمی دونم چی بگم . مرکز ازمون هست ، بیخودی ثبت نام نکنید . من سابقه 15 سال همکاری با شرکتهای خارجی انگلیسی زبان دارم حداقل از صحبت کردن خودم مطمئن هستم . افتضاح ترین نمره را به من دادند . اگزمینر از زمین به هوا ، از پرنده به لباس ، از توریست به دم اسب سوال می پرسید .

      2. من هم ایرسافام امتحان دادم و اصلا راضی نبودم مخصوصا از اگزمینر اسپیکینگ و نمره ای که بهم داد

      3. سلام ممنونم از اطلاعاتی که در سایتتون قرار دادید اما با توجه به سایت های مختلف کمی گیج. و سردرگم شدم و نمی‌دونم کدوم مرکز خوبه برای امتحان لطفا راهنمایی کنید 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *